بیمه سلامت  هزینه سمعک برای نوزادان و کودکان  را پرداخت می کند

مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: هزینه سمعک برای نوزادان وکودکان تا پایان سن ۶ سالگی در صورت نیاز برای هر دو گوش، توسط این سازمان پوشش داده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، امیر ندرلو با بیان اینکه هدف از نامگذاری روز جهانی ناشنوایان آشنایی عموم مردم با مشکلات ناشنوایان است گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی و به خصوص سمعک برای این گروه از افراد جامعه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که طی سالهای گذشته سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت حمایت های قابل توجهی از این گروه به خصوص در زمینه سمعک داشته‌اند.

امیرندرلو در خصوص پرداخت هزینه سمعک به بیمه شدگان نیز افزود: پرداخت هزینه سمعک هر ۱۰ سال یک بار فقط برای یک گوش قابل پرداخت است؛ اما برای نوزادان وکودکان تا پایان سن ۶ سالگی در صورت نیاز برای هر دو گوش، سمعک قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشخیص سمعک حتما باید مورد تائید و با تجویز متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود، ادامه داد: هزینه سمعک برای افراد با افت شنوایی به میزان ۴۰ دسی بل و بیشتر از آن توسط بیمه سلامت پوشش داده شده و قابل پرداخت است.

مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران به مدارکی که برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی ازسازمان بیمه سلامت لازم است اشاره کرد و گفت: اصل و تصویر از کارت ملی و صفحه عکس‌دار دفترچه بیمه درمانی معتبر بیمه شده اصلی و بیمار، گواهی پزشک معالج، تصویر شرح عمل با ذکر نوع عمل جراحی، صورتحساب بیمارستانی، نسخ لوازم و تجهیزات پزشکی، گزارش رادیولوژی پس ازعمل جراحی برای تائید پروتز مصرفی بکار رفته برای بیمار، خلاصه پرونده، فاکتور خرید لوازم و تجهیزات پزشکی (تاریخ فاکتور حداکثر تا هفت روز کاری پس از عمل قابل پذیرش است)، گزارش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و اصل ریز لوازم و تجهیزات بخش همراه و مشخصات کامل بیمار از جمله مدارکی است که بیمه‌شدگان باید به همراه داشته باشند.

به گفته وی، پذیرش اسناد و مدارک فوق توسط واحد پذیرش خسارت متفرقه ادارات کل بیمه سلامت استان‌ها با مراجعه بیمه شده و ارائه مدارک صورت می‌گیرد .

ندرلو افزود: حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ، 5 سال بیمه در سازمان بیمه سلامت شرط لازم برای پرداخت هزینه سمعک است.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت و مجلس از نظر مالی حمایت بیشتری از سازمان بیمه سلامت داشته باشند، در آینده خواهیم توانست خدمات بیشتری به این گروه از بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 971941

وب گردی

وب گردی