پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل خواهد شد

بعد از التهاب های زیاد در مورد انتخاب رئیس جمهوری عراق پارلمان این کشور عصر امروز تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پارلمان عراق عصر امروز برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور تشکیل جلسه می دهد.

ائتلاف البناء نیز در نشست خود که هادی العامری و نوری مالکی در آن حضور داشتند، اعلام کرد که با حضور فواد حسین به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری موافق است.

پارلمان این کشور در بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد: عصر امروز جلسه ویژه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

این پارلمان در سایت رسمی خود اسامی رسمی کاندیداهایی که قرار است برای این سمت با یکدیگر رقابت کنند را منتشر کرده و خواستار حضور نمایندگان در جلسه امروز شد.

طبق قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری باید طی یک ماه پس از جلسه اول پارلمان جدید انتخاب شود و طبق این قانون مهلت پارلمان در تاریخ دوم اکتبر به پایان می‌رسد.

این بار در سایه اختلاف بی‌سابقه‌ کردها پارلمان عراق برای تعیین رئیس‌جمهوری تشکیل جلسه می‌دهد. در حالی که در سه دوره گذشته در جریان تعیین روسای سه گانه در عراق تعیین رئیس‌جمهوری راحت‌تر بود چون پست ریاست‌جمهوری از بین اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق انتخاب می‌شد اما اوضاع کاملا این بار دگرگون شده است.

این بار اختلاف خطرناکی بین کردها به ویژه بین دو حزب اصلی یعنی حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی و اتحادیه میهنی وابسته به جلال طالبانی رئیس‌جمهوری فقید عراق به وجود آمده است، به طوری که هر یک بنا به دلایل خود این پست را حق و سهم خود می‌دانند. اکثر فراکسیون‌های سیاسی نیز هنوز مواضع خود را در قبال « فواد حسین » گزینه حزب بارزانی و« برهم صالح » گزینه حزب اتحادیه میهنی مشخص نکرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971946

وب گردی

وب گردی