فرهنگ ایمنی باید در صنعت نفت نهادینه شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به حساسیت کار در مناطق عملیاتی فراساحلی، بر ضرورت نهادینه‎سازی فرهنگ ایمنی در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمید بورد دیروز (یکشنبه، هشتم مهرماه) در آیینی که به مناسبت بزرگداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی در این منطقه برگزار شد، گفت: با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات موجود، منطقه بهرگان توانسته با تمهیدات اندیشیده شده، تولید نفت را نه تنها تثبیت کند، بلکه افزایش دهد.

او با اشاره به تقارن روز ایمنی و آتش‌نشانی با هفته دفاع مقدس گفت: هرچند جنگ تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشت، اما داستان‌ها و درس‎هایی را در دل خود داشت که مانند یک گنجینه بی‌انتها است.

بورد با بیان این‌که کشور هم اکنون با جنگ اقتصادی روبه‌رو است، ادامه داد: جنگ هر روز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. جنگ تمام‌عیار اقتصادی بر کشور سایه افکنده و ما به عنوان سربازان جبهه اقتصادی تلاش خواهیم کرد موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم و سربلند بیرون آییم.

او افزود: منطقه بهرگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فیزیکی در سخت‌ترین شرایط کاری قرار دارد و افزون بر بررسی شاخص‌های کمی در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، لازم است برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در بین کارکنان مناطق عملیاتی تلاش کنیم.

بورد اظهار کرد: در گذشته تنها مفهوم ایمنی و آتش‌نشانی متداول و مرسوم بود، اما امروز بهداشت و محیط زیست دو مقوله جدایی‌ناپذیر بخش ایمنی است که در زیر مجموعه HSE قرار دارند و ستاد بحران موضوع دیگری است که آن هم به این مجموعه پیوسته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971959

وب گردی

وب گردی