نواصولگرایی به دنبال  تغییر نگاه بالا به پایین است / خانه تکانی ضروری است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: شاخص گفتمان نواصولگرا این است که به دنبال مردم‌باوری هستیم و به عنوان یک تاکتیک یا ابزار به این مسئله نگاه نمی کنیم .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در مراسم رونمایی از «مانیفست نواصولگرایی» که صبح امروز در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزارشد، اظهار داشت: تاکتیک جریان اصولگرا در دهه گذشته پاسخگو نبوده و باعث شده تا در انتخابات، اقبال لازم برای پیروزی وجود نداشته نباشد. برخی می‌گویند ۱۶ میلیون رای خوب است؛ اما رای تمام کننده برای جریان سیاسی نیست و نباید برای تغییر مقاومت کرد.

وی افزود: اصولگرایان اگر زمین خوردند، باید با شجاعت مجددا بایستند و شجاعان بگویند روش و تاکتیک و گفتمان ما باید تغییر کند و این خانه‌تکانی برای جریان اصولگرا مهم است .

پیرهادی با بیان اینکه نواصولگرایی دنبال این است که در رویکردها, راهبردها ,ساختار و عملکرد تغییراتی ایجاد کند گفت: می‌خواهیم بنای جدیدی را بر مبنای گذشته گفتمان اصولگرایی بنا کنیم و شاخص مردم باوری را به عنوان تاکتیک می دانیم و بازگشت به اسلام ناب محمدی و نوگرایی شاخص های نواصولگرایی است.

وی با بیان اینکه اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام نشده است گفت: برخی در ایستگاه اول گیر کرده اند و دنبال تغییر نیستند. همگرایی در جریان نیروهای انقلابی ضرورت است و خود وحدت موضوعیت دارد و نباید ابزار شود بلکه باید به باور طیف های اصولگرایان بدل شود.

پیرهادی همگرایی در جریان نیروهای انقلابی یک ضرورت است اظهارداشت : وحدت بین جریان و طیف های مختلف اصولگرا زمانی موضوعیت دارد که در بزنگاه‌های مختلف خود را نشان دهد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: علت شکننده بودن وحدت اصولگرایان این است که باور به اختلاف سلیقه و رسمیت آن ندارند.

وی با بیان اینکه نواصولگرایی به دنبال این است که نگاه بالا به پایین در سیاست تغییر کند، تاکید کرد: جوانگرایی یکی از محورهای اصلی نواصولگرایی است. فرآیند باید به قدری کارآمد باشد که جوانان فرآیند پیشرفت‌شان شفاف باشد. در همه جریانات سیاسی عده‌ای در مکانیزم رانتی سیاسی تصمیم‌گیری می‌کنند. هر کجا به جوانان اعتماد کردیم موفق بوده ایم.

انتهای پیام /

کد خبر: 971975

وب گردی

وب گردی