پایه‌گذاری جنبش جدید مخالفت با خاندان سلطنتی سعودی

یک نویسنده عربستانی از تشکیل یک جبهه جدید مخالفان نظام حاکم این کشور تحت عنوان "جنبش بسیج ملی" خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرزوق مشعان العتیبی، نویسنده سرشناس عربستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها هزار تن از مخالفان عربستانی روند تشکیل یک جبهه جدید مخالفان نظام حاکم را تحت عنوان "جنبش بسیج ملی" آغاز کرده‌اند.

این نویسنده عربستانی با بیان این که جنبش جدید در تضاد کامل با نظام آل سعود و سیاست‌های آن قرار دارد، وعده داد که این جنبش در تاسیس یک نظام حکومتی مطلوب که به مصالح کشور توجه داشته باشد، سهیم خواهد بود.

وی در این بیانیه به شدت نظام حاکم بر عربستان را مورد انتقاد قرار داده است.

العتیبی در این بیانیه گفته‌ است: ده‌ها هزار تن از برادران و خواهران‌مان نظام حاکم را به اصلاح، توسعه کشور و دستیابی مردم به حقوقشان فراخواندند. این افراد ضمن هشدار نسبت به فساد و کاهش منابع کشور، خواستار ایجاد برابری، عدالت، استقلال دستگاه قضایی و حاکمیت قانون شدند اما نظام عربستان به خواسته‌های این افراد توجه نکرد و هیچ اقدامی نیز در این زمینه در دستور کار خود قرار نداد، بلکه این نظام در دوره جدید خود به سمت فساد، سرکوب فعالان و به خطر انداختن ثبات کشور پیش رفته است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، وی را مسؤول دست کم گرفتن مردم و نقض اصول و ارزش‌های اسلامی دانست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 971977

وب گردی

وب گردی