افزایش 27 درصدی  صادرات غیرنفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با ارایه گزارشی از عملکرد شش ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع چهار میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۰۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیون و ۸۰۸ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از ۶۹۶ هزار تن، رشد ۱۱ درصدی داشته است.

او افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، سه میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۹۹ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۵۱۷ هزار و ۱۲۳ تن اعلام کرد و گفت: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است و در این بخش از عملیات، افزایش ۲۷ درصدی را شاهد بودیم.

همچنین بیان کرد: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۱۴۶ هزار و ۳۰۹ تن رسید که رشد ۱۸ درصدی به ثبت رسید.

افزایش ترانزیت غیرنفتی به ویژه خودرو

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۳۸ هزار و ۵۴۹ تن رسید که نشانگر رشد ۵۲ درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی ۶۸ هزار و ۲۸ دستگاه خودروی ترانزیتی طی شش ماه گذشته، از رشد ۲۸ درصدی این بخش از فعالیت های بندری در سال جاری خبر داد.

رشد ۱۹ درصدی عملیات کانتنیری

این مقام مسئول همچنین از رشد ۱۹ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری دو هزار و ۱۳۷ TEU کانتینر پر در این بندر به انجام رسید.

او تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را پنج هزار و ۹۱۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۳۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و ۵۷۶ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر ماه جاری، بیش از ۲۹۵ هزار و ۳۶ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر، رشد ۹ درصدی را در کارنامه عملیاتی شش ماهه خود ثبت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971985

وب گردی

وب گردی