برگزاری تظاهرات علیه عربستان و امارات در یمن

شهرهای مختلف یمن از مناطقی که در اشغال عربستان سعودی و امارات قرار دارد، شاهد برگزاری تظاهرات مردمی علیه این دو کشور بود.

به گزارش ایسکانیوز، شهرهای مختلف یمن از مناطقی که در اشغال عربستان سعودی و امارات قرار دارد، شاهد برگزاری تظاهرات مردمی علیه این دو کشور بود.
تظاهرات در استان های مختلف یمن در محکومیت سیاست های ائتلاف سعودی-اماراتی برگزار شد. شرکت کنندگان یمنی در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار خروج عربستان و امارات از کشورشان شدند.
گزارشگر شبکه الجزیره گفت: بیش از دویست و سی نفر در بازداشتگاه هایی در یمن نگهداری می شوند که در کنترل امارات یا شبه نظامیان وابسته به آن است. وعده های دولت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) به خانواده های این افراد درباره مشخص شدن سرنوشت آنها، تاکنون به نتیجه ای نرسیده است. به ویژه اینکه خبرهایی درباره ترور بعضی از این بازداشت شدگان و دفن آنها در گورهای دسته جمعی منتشر می شود.

ائتلاف سعودی - اماراتی که با ادعای کمک به یمنی ها وارد این کشور شد به مصیبتی برای مردم یمن تبدیل شده است و با اعتراضات فزاینده در استان های مختلف روبروست. تظاهرکنندگان خشمگین در منطقه ردفان استان لحج خواستار خروج این نیروها از کشور خود هستند.

شهر عتق مرکز استان شبوه هم در پی اقدام شبه نظامیان وابسته به امارات در ایجاد ایست های بازرسی در خیابان اصلی این شهر، شاهد تنش هایی بود.
در ادامه این گزارش آمده است: در این شرایط یمن با بحران شدید اقتصادی روبروست که بحران کمبود مشتقات نفتی هم به آن اضافه شده و تاثیر منفی بر زندگی مردم گذاشته است. احمد بن دغر نخست وزیر(دولت دست نشانده سعودی در یمن ) از شرکت نفت خواست مشتقات نفتی لازم را برای بازار تامین کند و از بانک مرکزی هم خواست با ارز خارجی هزینه آن را پرداخت کند. زیرا سقوط ارزش ریال یمن در برابر ارزهای خارجی به صورت هولناک ادامه دارد. یمن بیش از هشتاد درصد از نیازهای اساسی خود از جمله گندم، برنج، شکر و دارو را از خارج وارد می کند.

منبع:خبرگزاری صداسیما

انتهای پیام/

کد خبر: 971992

وب گردی

وب گردی