خروج یک جانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام یک اشتباه بود

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه ضمن ابراز خرسندی از روابط ممتاز جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر ضرورت گسترش مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به تحولات منطقه گفت: صلح پایدار در سوریه مورد توجه است. وی افزود: تاریخ نشان می دهد کسانی که به تروریسم متوسل می شوند خودشان قربانی تروریسم خواهند شد.

رضا هاکان تکین با اشاره به جوسازی برخی کشورها در منطقه خاطر نشان کرد: تلاش برای صلح و ثبات در منطقه مورد توجه و اهمیت است و ما به همکاری های خود برای امنیت در منطقه ادامه می‌دهیم.

سفیر ترکیه با اشاره به نقض یک جانبه برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: خروج یک جانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام یک اشتباه بود که البته برای ایران فرصتی را جهت ایجاد راهکارهای مستقل فراهم کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی ایران و ترکیه، مناسبات میان دو کشور در سطوح مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر روابط رسمی و پارلمانی، روابط مردمی میان ایران و ترکیه از رابطه ای تاریخی و پایدار برخوردار است و این سرمایه مهمی در مناسبات دو کشور است.

امیرعبداللهیان سیاست ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه را از جمله برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و با اشاره به رویکرد غیر سازنده عربستان سعودی اظهار داشت: روند تحولات بین المللی نشان می دهد که رفتار کاخ سفید مهار شدنی است.

وی در ادامه بر راه حل سیاسی به عنوان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حل منازعات در منطقه به ویژه در یمن تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972006

وب گردی

وب گردی