جزئیات برگزاری مراسم «روز تهران»در 14 مهر ماه/ با شعار «تهران ایرانیان

عضو شورای شهر تهران برنامه‌های روز تهران که با شعار "تهرانِ ایرانیان" برگزار می‌شود را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد مسجدجامعی با تشریح جزئیات جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران پیرامون برگزاری هر چه باشکوه تر روز تهران در (14 مهر ماه) گفت: در این جلسه اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، بزرگیان مدیر کل میراث تهران، مهرشاد کاظمی مدیرکل ارشاد تهران، کریمی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری، علی اعطا سخنگوی شورا و ... حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه شعار تهرانِ ایرانیان انتخاب شد گفت: تهران در طول تاریخش همواره میزبان همه اقوام در سراسر کشور بود به گونه‌ای که بارها عنوان شده است که تهران 40 تکه است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که برای برگزاری مراسم روز تهران به غیر از شهرداری، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و ... نیز برنامه‌هایی دارد گفت: از گذشته تهران مأمن و پناهگاه همه ایرانیان بود. به عنوان مثال در زمان حمله مغول به ری بسیاری از ساکنان ری به تهران فرار کردند.

وی با بیان اینکه تهران سرمایه‌های انسانی بسیاری دارد که برخی از آنها همچون دکتر انوار شناخته شده است اما بسیاری دیگر از سرمایه‌های شهر شناخته شده نیستند که روز تهران فرصت مناسبی برای شناساندن آنها و تقدیر از زحمات‌شان است، گفت: در نامگذاری روزی به نام یک شهر، در تقویم رسمی کشور تهران پیش قدم بوده است به گونه‌ای که 14 مهر ماه روز تهران نامگذاری شده و چه خوب می‌شود که سایر شهرها و کلانشهرها نیز در راستای این مهم گام بردارند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد که در روز 14 مهر موزه‌ها و خانه موزه‌های متعلق به میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رایگان باشد گفت: همچنین کمپین رسانه‌ای روز تهران با هشتک روز تهران و هشتک تهران ایرانیان فعالیت خود را آغاز می‌کند. همچنین سازمان فرهنگی و هنری با همکاری سپاه محمد رسول الله عملیات خیبر را در باغ موزه دفاع مقدس بازسازی می‌کند که امری بسیار بزرگ است. همچنین با شعار "تهران با تو" تورهای تهران گردی ویژه شهروندان و خانواده شهدا توسط سازمان فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری، تورهای تهرانگردی برگزار می‌کند،‌ تصریح کرد: همچنین مرکز ارتباطات و سازمان زیباسازی کمپینی به نام شهر موزه تهران برگزار می‌کند که در عرشه و بیلبردهای شهر تهران تصاویر مختلفی از پایتخت به نمایش گذاشته می‌شود.

مسجد جامعی با بیان اینکه مقرر شد که اداره ارشاد تهران نیز در این روز ارکستر تهران را فعال کند و قطعه‌ای به مناسبت روز تهران به عنوان تهران بسازد گفت: البته امسال به خاطر همزمانی روز تهران با محرم این قطعه اجرا نمی‌شود اما به عنوان سرود تهران خواهد ماند.

وی با بیان اینکه همچنین گروه مجلات همشهری ویژه نامه‌هایی را منتشر خواهند کرد، ادامه داد: یکی از مهمترین مراسمات روز تهران برگزاری مراسمی بزرگ به مناسبت روز تهران است که سه پیشنهاد برای برگزاری آن در میدان مشق، برج میلاد و کاخ گلستان ارائه شده است که در جلسه روز چهارشنبه در مورد محل برگزاری این مراسم تصمیم گیری خواهد شد.

منیع:ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 972020

وب گردی

وب گردی