تکمیل ظرفیت مؤسسات غیرانتفاعی بر اساس سوابق  تحصیلی آغاز شد

سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسر سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) به‌منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان مؤسسه و کد رشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و همچنین به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مراجعه کنند و ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه موردعلاقه خود، با همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد مربوط از تاریخ ۱۰ تا ۳۰ مهرماه به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته موردتقاضا مراجعه کنند.

همه متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی باشند.

در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه موردتقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ و مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی دریافت کرده باشند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

همه داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام کنند.

هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کد رشته محل متقاضی شود. در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کد رشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از مؤسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچ‌گونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبان باید در زمان ثبت اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات درباره کد رشته موردعلاقه خود دقت و توجه لازم را به عمل‌آورند. لازم به ذکر است پس از ثبت، کد رشته‌محل ثبت‌شده برای داوطلبان قابل‌تغییر یا تعویض نیست.

همه متقاضیان مرد باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام‌ وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به‌عنوان پذیرفته‌شده مشروط (در مؤسسه یا مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تأیید نهایی این سازمان به‌صورت مشروط خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری مرحله شهریورماه سال۹۷ قرارگرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و دریکی از مؤسسات ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آن‌ها در شهریورماه لغو خواهد شد.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام شامل اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضا و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش، اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضا و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش‌وپرورش، اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش، گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی است، اصل شناسنامه و دو برگ کپی از صفحات آن، اصل کارت ملی و دو برگ کپی از آن، شش قطعه عکس ۴×۳ تهیه‌شده در سال جاری و مدرک نظام‌وظیفه برای برادران مشمول است.

پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و تائیدیه تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش‌وپرورش محل تحصیل خود را درخواست کند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.

همچنین پذیرفته‌شدگان حتماً نام رشته و مؤسسه آموزش عالی محل تحصیل خود را در فرم دفاتر پیشخوان خدمات دولت اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972021

وب گردی

وب گردی