افزایش واردات گوشت، برنج و حبوبات/ ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

وزیر کشاورزی از افزایش واردات گوشت، برنج و حبوبات خبر داد و تاکید کرد که در تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و کشور دارای ذخایر خوبی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود ححتی امروز (دوشنبه) در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با فعالان عرصه صنایع غذایی در مجلس گفت: در حال حاضر در تامین کالاهای اساسی مشکل نداریم ذخایر خوبی داریم و ارز لازم هم تخصیص پیدا کرده است. البته ممکن است نارضایتی هم وجود داشته باشد که قرار است بانک مرکزی تسهیلات لازم را اعطا کند.

او با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: ممکن است عده‌ای با این موضوع مخالف باشند ولی تا زمانی که وضعیت فعلی حاکم باشد باید کالا و محصولات با این قیمت تامین شود. البته نابرابری ایجاد شده و مشکلاتی به وجود آمده است که قطعا به زودی برطرف خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات برخی محصولات بخصوص روغن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: واردات دانه‌های روغنی کاهش نیافته است که امیدواریم طی رایزنی با بانک مرکزی سریع‌تر مشکل حل شود. بخصوص بتوانیم مشکلات کارخانه‌ها را برطرف کنیم.

افزایش واردات گوشت، برنج و حبوبات

حجتی با تاکید مجدد بر این که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم، گفت: البته محدودیتی در واردات نسبت به سال گذشته اعمال شده و از آن طرف ما در بخش گوشت، برنج و حبوبات افزایش واردات داشتیم؛ به طور نمونه از ابتدای سال تاکنون ۲۷۴ میلیون دلار به چای اختصاص پیدا کرده است. گزارش هفته اخیر نشان می‌دهد که ما برای تامین چای چهار میلیون دلار اختصاص داده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که با رایزنی با وزارت صنعت و معدن و تجارت مشکلات برطرف می‌شود، گفت: درباره‌ شیر سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات لبنیات داشتیم که امسال تاکنون نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار شده است. این یعنی ما به اندازه کافی شیر در داخل کشور تولید می کنیم و مشکل به وجود آمده در بخش‌های دیگر است.

صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری شیر

او با اشاره به ممنوعیت صادرات شیرخشک گفت: مشکلات به وجود آمده با همکاری دامداران و تولیدکنندگان شیر حل شود. امروز نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار شیر صادر می‌کنیم. دنبال راه حلی هستیم که مشکل بین دامداران و تولیدکنندگان را با در نظر گرفتن منافع ملی و توجه به صنعت و تولید حل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از کاهش شیوع و درگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 972031

وب گردی

وب گردی