برنامه ویژه شفر برای حل مشکل گلزنی استقلال

نتایج تیم فوتبال استقلال در هفته های اخیر نگرانی های زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی اییسکانیوز، تیم فوتبال استقلال فصل گذشته با وینفرد شفر یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را داشت و نکته جالب آنکه تقریبا تمامی بازیکنان نیز در گلزنی موفق بودند و استقلال به اندازه ای موقعیت خلق می کرد که همه می توانستند نام خود را در فهرست گلزنان ثبت کنند.

آبی ها فصل گذشته با کنترل بازی و حفظ توپ و با استفاده از سرعت بالای گردش توپ خلق موقعیت کرده و گل های زیادی را نیز ثبت کردند اما این فصل استقلال در گلزنی و خلق موقعیت ناکام است و تنها حفظ توپ قابل قبولی دارد که البته این موضوع خیلی مورد نظر شفر نیست زیرا سرمربی آلمانی به حفظ توپ بالا و عرضی اعتقادی ندارد.

از اولین بازی فصل مقابل پیکان تا دیدار با پارس جنوبی، فولاد و نساجی روش مهار استقلال به نظر آسان می رسید؛ تجمع در یک سوم دفاعی و استفاده از ضد حملات که البته در استفاده از ضد حملات تنها پارس جنوبی موفق بود و دیگر دیدارها بدون گل به پایان رسید تا این سوال مطرح شود که آیا دست شفر در فاز هجومی رو شده و استقلالی ها حالا بدون پلن جانشین، مهار شدنی هستند؟

شفر اما برای اثبات این موضوع یک مهره کلیدی در اختیار دارد؛ الحاجی گرو بازیکنی است که حضور او پلن جدید خط حمله استقلال است اما هنوز نتوانسته خود را در استقلال پیدا کند. حضور کوتاه مدت او مقابل پرسپولیس در دربی بهترین موقعیت استقلال را ساخت و در دیدار با نساجی نیز وضعیت این چنین بود. البته مطمئنا تکیه به توانایی بازیکنی مانند گرو نمی تواند درمان خط حمله استقلال باشد و به همین دلیل آبی ها باید راه های جدیدی را پیدا و البته آزمایش کرده تا بتوانند مسیر گلزنی را هموار کنند.

استقلال برای تنوع تاکتیک های هجومی خود و استفاده از روش های جدید نیاز به آرامش حاصل شده از یک یا دو برد دارد و اگر بتواند در مسجد سلیمان، دو برد استخراج کند مطمئنا شفر برای رد این فرضیه کار آسان تری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972071

وب گردی

وب گردی