کشور به شدت  به نیروی انسانی متخصص نیازدارد/ بازاریابی؛ حلقه مفقوده فرآیند تولید تا فروش

کارآفرین و نویسنده مجموعه کتاب های حوزه فروش و بازاریابی گفت: کمبود نیروی انسانی توانمند در حوزه بازاریابی باعث شده تا سرعت ثروت آفرینی در این حرفه بیش از سایر مشاغل باشد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر راکبی با بیان این مطلب گفت: وجود میلیون ها نیروی فعال و فارغ التحصیل در کشور باعث شده تا ظرفیت بسیاری از مشاغل تکمیل شده و عرصه برای رشد افراد جدید، دشوار و رقابتی باشد، درحالی که در بخش های نظیر بازاریابی و فروش، کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است و به همین خاطر بهترین محصولات داخلی نمی تواند صادرات تضمین شده ای داشته باشند.



وی تصریح کرد: اغلب فارغ التحصیلان و جویندگان کار علاقمند به مشاغل کارمندی و پشت و میز نشینی هستند و افراد خلاق نیز با جذب سرمایه به دنبال کارآفرین شدن هستند، درحالی که کمتر کسی درصدد ورود به حوزه بازاریابی است به همین دلیل این فعالیت طی چد سال اخیر به حرفه پولساز و ثروت آفرین و البته پنهان در ایران مبدل شده است.



این کارشناس بازاریابی ادامه داد: بسیاری از محصولات با کیفیت داخلی به دلیل ضعف بازاریابی نمی تواند فروش تضمین شده ای را داشته باشد درحالی که اگر این صنایع از وجود بازاریابان متخصص بهره مند بودند می توانستند علاوه بر بازار داخلی در صادرات نیز موفق باشند.



وی با بیان اینکه بازاریابی حلقه مفقوده فرآیند تولید تا فروش است، افزود: براساس تحقیقات میدانی، مشخص شده افرادی که به طور تخصصی وارد حوزه بازاریابی شده اند در طول یکسال می توانند به درآمد قابل توجه ای دست پیدا کنند چراکه کمبود نیروی انسانی در این حوزه باعث شده تا سرعت موفقیت و درآمدزایی در این بخش بالا باشد.



نویسنده کتاب ذهن کارآفرین ادامه داد: بی شک افرادی که مسلط به زبان های خارجی هستند می توانند با ورود به عرصه بازاریابی بین الملل، به سرعت پیشرفت چشمگیری داشته باشند و افرادی که توانایی مذاکرات تجاری خارجی را ندارند می توانند با ورود به لایه های مختلف بازار به درآمدزایی برسند که البته باتوجه به رونق صنعت بیمه طی چند سال اخیر، بازاریابی در حوزه های مختلف بیمه می تواند سرعت موفقیت و ثروت آفرینی را بیش از پیش افزایش دهد.



وی گفت: بهترین محصولات مطرح دنیا نیز برای معرفی نیاز به بازاریاب دارند پس افرادی موفق هستند که بتوانند محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو معرفی و اطلاعات، ویژگی ها و مزیت های آن را به گوش مشتریان خود در دنیا برسانند، چرا که دوره مغازه داری و بنکداری، روزهای پایانی خود را می گذارند و این بازاریابان هستند که خریدار و فروشنده را بدون اینکه همدیگر را بشناسند به یکدیگر متصل می کند.

امیرراکبی گفت: افرادی که نه سرمایه و ایده ای برای کارآفرینی دارند و البته علاقمند به مشاغل کارمندی هم نیستند، تضمین شده ترین مسیر برای پیشرفت و ثروت آفرینی آنها، ورود به حوزه بازاریابی است چراکه کشور به شدت در این بخش نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972072

وب گردی

وب گردی