جهانگیری: از ملت ایران عذرخواهی می کنم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما می دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی های زیادی رو به رو هستند، گفت: به خاطر برخی محدودیت ها از ملت ایران عذرخواهی می کنم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح همزمان و متمرکز ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در ابتدا در ارتباط با استان خوزستان با تسلیت حمله تروریستی اخیر در اهواز ابراز امیدواری کرد که فرزندان خوزستانی در تعلیم و تربیت بکوشند و الگوی فرزندان این سرزمین باشند.

وی در ارتباط با استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از مسئولانی که در امر مهم مدرسه سازی مشارکت داشتند تشکر کرد.

جهانگیری بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان بدترین سال آبی را پشت سر گذاشت. امیدوارم گشایشی شود و مشکلات این استان حل شود. صمیمانه از همه خیرینی که در این استان محروم مدرسه ساختند تشکر می کنم. به نظرم دانش آموزان سراوانی کاری که انجام دادند و اینکه آنها در یکی از شهرستان های محروم کشور توانستند در یک کلاس ۱۸ دانش آموز را به رشته پزشکی بفرستند، بهترین پاسخ به خیرین است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه گفت: فرصت مغتنمی است که هر جا خیرین هستند حضور داشته باشم. امیدوارم همانطور که در سنوات گذشته کار خیرین نه تنها در عرصه تعلیم و تربیت بلکه در حوزه های بهداشت و ورزش و... این روحیه منتقل شده است و هر سال نسبت به سال قبل توسعه یافته، این روند ادامه یابد.

وی گفت: ضروری ترین نقطه برای سرمایه گذاری و پربازده ترین نقطه از نظر اقتصادی و موثرترین عرصه تعلیم و تربیت است.

همواره دغدغه ام توسعه ایران بوده و همواره نقطه کانونی توسعه ایران را مدارس دانسته ام. به همین دلیل است که امکانات زیرساختی مورد نیاز برای دانش آموزی که میخواهد در این مدرسه تعلیم ببیند و مهارت های مختلف بیاموزد از پیش نیازهای جدی است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: برای اینکه آموزش و پرورش خلاقی داشته باشیم، باید از مرحله سیاست گذاری تا مدیریت این موضوع خلاقیت را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید بر معلمان و دانش آموزان مبارک باشد، گفت: امیدوارم سال تحصیلی جدید سال پر تحولی برای آموزش و پرورش باشد. آموزش و پرورش به دلیل فراگیری اش با مسائل و محدودیت هایی هم رو به روست. هم برای معلمان و هم امکانات آموزشی و پرورشی این چالش ها را داریم که بخشی از آن به دلیل مشکلات کشور است و بخشی به دلیل این است که ممکن است در تخصیص اعتبارات توجه نشده باشد.

جهانگیری گفت: در سال تحصیلی گذشته و امسال علیرغم همه محدودیت ها سعی کردیم بودجه های عمرانی و توسعه ای آموزش و پرورش را تخصیص بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم ایران گفت: از این فرصت استفاده می کنم تا درباره شرایط کشور بگویم که کشور در شرایط خطیری است اما این وضعیت به معنای بن بست نیست.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: کشور زورگویی مثل آمریکا فشارهای جدی بر کشور تحمیل کرده است. اما در اجلاس سازمان ملل نمونه مصاف ایران و آمریکا را شاهد بودیم که چگونه آمریکا از همه امکانات استفاده کرد تا علیه ایران با زبان قلدری مطالبی بگوید و رییس جمهور ایران تلاش کرد با تکیه بر تمدن و فرهنگ ملت ایران و با این پشتوانه به این شرایط پاسخ دهد و از ایران یک توانمندی نشان دهد تا افکار عمومی خود این میان قضاوت کند.

جهانگیری گفت: در شورای امنیت که ما حضور نداشتیم هم باز نمایشی شد از مظلومیت ایران و بی منطقی آمریکا. تقریبا نمایندگان تمام کشورها به جز آمریکا از منطق ایران در برابر بی منطقی آمریکا سخن گفتند و ما فکر می کنیم همین کفایت می کند که ببینیم در کجا قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: ما می دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی های زیادی رو به رو هستند و بخشی از سختی ها نتیجه تحریم و فشار آمریکاست اما این کشور ظرفیت زیادی دارد. هم از نظر نیروی انسانی و هم منابع امکانات زیادی دارد. نمونه اش همین خیرین که اینجا هستند که از سهم خود گذشت کردند برای توسعه ایران. در این شرایط اگر نخبگان و فرهیختگان و جریانات سیاسی کشور در این راستا قرار بگیرند که ملت از این دوران سربلند بیرون بیایند، حتما در کوتاهترین مقطع ممکن از این فضا بیرون می آییم چون بخشی از این فشارها روانی است.

وی در پایان گفت: ان شالله با برنامه ریزی که انجام گرفته به زودی از این شرایط بیرون می آییم. از ملت ایران عذرخواهی می کنم به خاطر برخی محدودیت ها و همه مسئولان کشور شبانه روز در تلاش برای رفع مشکلات هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972115

وب گردی

وب گردی