اپیدمی اشتباه در سینما / از پول‌شویی تا دستمزد هنگفت برای  بازیگران  درجه یک

دستمزد بالای بازیگران و پولشویی در سینما باعث شده تا خیلی از سرمایه گذاران و اهالی سینما خانه نشین شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران درباره دستمزد بالای بازیگران و ورود برخی از پول‌های شبهه‌ناک به سینما بیانیه‌ای صادر کرد و این بیانیه دقیقا بر این نکته تاکید داشت که این دستمزدها باعث افزایش نرخ تمام شده یک فیلم می‌شود. این موضوع شرایط را برای سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان دشوار می‌کند.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران پولشان را در فیلمی استفاده کنند که برای گیشه ساخته می شود و کارگردانان به ناچار دست روی فیلمنامه هایی می گذارند که علاقه چندانی به آن ندارند.

به عنوان مثال پوران درخشنده برای ساخت فیلم جدید خود با مشکل مالی رو به رو شده است و هنوز با اسپانسری قرارداد امضا نکرده است. به همین خاطر مراحل پیش تولید این فیلم تاخیر زیادی خواهد داشت.

با این حال گاهی اوقات در سینما و به ویژه در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای هنگفتی به برخی از بازیگران داده می‌شود که این موضوع روی مباحث کلان سینما تاثیر می‌گذارد. وقتی بازیگری در شبکه نمایش خانگی دستمزد بالایی دریافت می‌کند آن دستمزدها را در سینما هم طلب می‌کند که این روند تاثیر منفی روی تولید آثار سینمایی می‌گذارد.

وقتی تولید صورت نگیرد تمام صنوف سینما دچار مشکل و بسیاری از دست‌اندرکاران سینما بی‌کار می‌شوند لذا به نظرم بازیگران باید منصفانه‌تر برخورد کنند؛ زیرا اگر آن‌ها دستمزدهای عادلانه بگیرند شرایط تولید بهتر می‌شود و وقتی تولید بیشتر شود کار در تمام صنوف زیرمجموعه سینما رونق پیدا می‌کند.

البته خیلی از تهیه کنندگان سینما معتقدند عده ای برای پول‌شویی به سینما وارد شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا بازیگران به راحتی قرارداد های چند صد میلیونی امضا کنند.

حسین فرحبخش یکی از تهیه کنندگانی است که پول‌شویی در سینما را قبول دارد و این موضوع را در گفت و گو با ایسکانیوز تایید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972116

وب گردی

وب گردی