پیگیری پلیس اینترپل برای دستگیری متهم  سکه ثامن/جزئیات دستگیری باند شادی

رئیس پلیس پایتخت جزئیات دستگیری برخی از مخلان اقتصادی را تشریح کرده و از شناسایی و احضار گردانندگان سایت‌های قیمت‌گذاری آنلاین سکه و ارز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی با اشاره به دستگیری کلاهبردار طلافروشی " شادی "، گفت:‌ از کسانی که اسناد و مدارک طلبکاری ازاین طلافروشی دارند درخواست می‌کنیم به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین مرحله طرح شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و قاچاقچیان کالا و ارز توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت به مرحله اجرا درآمد که با تلاش همکارانم، 145 نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به فعالیت این دسته از سارقان در قالب ۳۴ باند، افزود: ۱۲ باند از سارقان دستگیر شده، زورگیر و کیف قاپ هستند و ۳۴ نفر که اقدام به سرقت از منازل شهروندان می کردند در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر زیادی دلار و سکه مسروقه کشف شده است.

وی گفت: 3 تن از این سارقان در قالب یک باند مسلحانه فعالیت می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند و ۳۹ نفر نیز در قالب ۱۰ باند سرقت خودرو و لوازم داخلی آن فعالیت داشتند که از یک باند آنها ۷۵ خودرو مسروقه کشف شد و 8 تن از این سارقان نیز در قالب 2 باند کلاهبرداری فعالیت داشتند که به دام افتادند.

۱۲ باند از سارقان دستگیر شده، زورگیر و کیف قاپ هستند و ۳۴ نفر که اقدام به سرقت از منازل شهروندان می کردند در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر زیادی دلار و سکه مسروقه کشف شده است

سردار رحیمی به دستگیری اعضا چند باند قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: با شناسایی این افراد و کشف ده‌ها انبار ‌در مجموع ۲۳ میلیارد تومان اموال قاچاق کشف شد.

وی بیان کرد: یک گروه 3 نفره‌ نیز که اقدام به قاچاق شربت‌ های ضد حساسیت و ضد سرما خوردگی تقلبی می‌کردند نیز شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در خصوص طلافروشی "شادی" در شهر تهران که اقدام به کلاهبرداری از 4 هزار و ۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، گفت: این طلافروشی از ۱۹ سال پیش در شرق تهران با دریافت وجه از مردم و سرمایه‌گذاری، فعالیت می‌کرد و ماهیانه به سرمایه‌گذار ۳۰ درصد سود می‌داد تا این که مدتی پیش نتوانست به سرمایه‌گذارانش سود پرداختی داشته باشد و بعد از گذشت چند روز از عدم پرداخت سود ماهیانه، مغازه را ترک و متواری که با تلاش کارآگاهان در شیراز دستگیر شد.

سردار رحیمی به توقیف همه اموال مالک این طلافروشی اشاره کرد و گفت:‌ تا این لحظه ۸۰۰ نفر از مال باختگان به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند، لذا از کسانی که اسناد و مدارک طلبکاری از طلافروشی شادی در شرق تهران را دارند درخواست می‌کنیم به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص متهم سکه ثامن اعلام کرد: متهم سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور بیش از یک سال پیش کارش را آغاز کرد و سال ۹۷ به تهران آمد و بعد از خریداری دو باب مغازه در تهران به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت سه هزار نفر از طریق اینترنت با وی همکاری کرده و ماهیانه سود می‌گرفتند، که این فرد نیز بعد از کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) از کشور خارج شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت، گفت: قبل از تشکیل پرونده، این فرد از کشور متواری و بعد از شکایت، پلیس فتا وارد پرونده شد و با هماهنگی پلیس اینترپل رد وی در یکی از کشورها زده‌ شد؛ همچنین در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این متهم توقیف شده است.

سردار رحیمی در خصوص افرادی که اقدام به تصادف ساختگی می‌کردند گفت: این افراد در قالب گروه ‌های 2 یا 3 نفره تصادف ساختگی ایجاد کرده و از رانندگان و شهروندان اخاذی می کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه تصادفی ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا در دام چنین شیادانی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972181

وب گردی

وب گردی