مکرون و دزد کارائیب

همزمان با گذشت یکسال از توفان ایرما رئیس جمهوری فرانسه تصمیم گرفت تا به جزایر کارائیب سفر و از روند بازسازی های این جزیره دیدن کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بعد از گذشت یک سال از توفان «ایرما» به جزایر «کارائیب» سفر و با دو فرد نیمه برهنه سیاه پوست که یکی از آنان قبلا دزد بوده است، عکس یادگاری انداخت که انتشار این عکس ها جنجال زیادی را در بین افکار عمومی فرانسه به پا کرد.

مکرون قبلا قول بازسازی بخش های توفان زده این جزایر داده بود اما مسئله ای که خشم مردم فرانسه را برانگیخت تصاویری بود که از وی با دو فرد نیمه برهنه که یکی از آنان قبلا دزد بوده است، منتشر شد. این افراد با دستان خود ژست های نامناسب و دور از ادبی گرفته بودند که فرانسوی ها این تصاویر را دور از شان رئیس جمهوری کشورشان دانستند.

مکرون نیز در واکنش به این تصاویر در حالی که سعی می کرد خود را ضد نژاد پرستی جلوه دهد، گفت:« من رئیس جمهور فرانسه ام و هیچ کس را مستثنی نمی‌دانم. این دو جوان کمک کردند تا من به ملاقات دختر معلولی که دوست داشت من را ببیند بروم و من برای احترام به آن‌ها عکس گرفتم. تمام جوانان فرانسوی فرزندان من محسوب می شوند و من همه آنها را دوست دارم. همانگونه که تمام پدران از اشتباهات فرزندانشان صرف نظر می‌کنند من نیز آنها را می بخشم.»

پیش از این نیز دعوت وی از رپرهای نیمه برهنه به کاخ الیزه جنجال ساز شده بود.

طی نظر سنجی که اخیرا در مورد مکرون در فرانسه انجام شده محبوبیت وی 34 درصد کاهش یافته است و افراد بازنشسته و اقشار کم درآمد فرانسه که قبلا به وی رای داده بودند، در حال حاضر به سیاست های اقتصادی و اصلاحات او اعتراض دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972182

وب گردی

وب گردی