اجرای طرح جامع مالیاتی مسیری برای شفاف سازی اقتصادی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیات همراه وی از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی بازدید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سازمان امور مالیاتی کشور میزبان دکتر محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیات همراه بود که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی در این محل حاضر شده بودند.

در جریان این بازدید که با حضور سیدکامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاونین او و تعدادی از مدیران کل سازمان برگزار شد، علاوه بر تاکید بر سه هدف اصلی این طرح یعنی افزایش درآمدها، کاهش هزینه های وصول و رضایت ذینفعان، دیگر مزیت‏ها و ویژگی‏های برجسته و بارز طرح مذکور همچون نقش‏ محور بودن سیستم یکپارچه مالیاتی، سیستمی شدن تمامی منابع و فرایندهای مالیاتی، کشف فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی، میزان پیشرفت و پیاده‏ سازی طرح و همچنین نحوه گردآوری و پردازش اطلاعات موردنیاز سامانه ‏های اطلاعات مالیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جریان این بازدید، نقش و تاثیر طرح جامع مالیاتی در حوزه اقتصاد را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی پتانسیل ایجاد تحول مناسب در درآمدزایی و جهت دهی به اقتصاد ملی و شفاف سازی اقتصادی را دارد و ما در همین زمینه آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت را اعلام می نمائیم.
دکتر الفت افزود: تصمیمات خوب و نافع برای مملکت و ملت در این حوزه اتخاذ شده و همچنین فعالیت های انفورماتیکی سازمان مالیاتی، توسعه مطلوبی را در امر انجام وظایف سازمانی ایجاد نموده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور، قطعا نتیجه فعالیت های مطلوب اینچنینی است و آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران نظام مقدس اسلامی در سازمان مالیاتی دارم.
بنابر این گزارش، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی از جمله سامانه های اطلاعاتی مورد بازدید بود که در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را در قالب 12 بسته اطلاعاتی از منابع مختلفی همچون پورتال خدمات الکترونیک سازمان و اطلاعات واصله از دیگر دستگاه ها گردآوری می کند و آنها را در چهار سامانه جستجوی اطلاعات مالیاتی مودیان، سامانه پالایش و الحاق اطلاعات به پرونده های مالیاتی، سامانه بررسی و پیگیری پرونده مودیان شناسایی شده و سامانه بررسی تراکنشهای بانکی مشکوک مورد استفاده قرار می دهد.
سامانه نرم‏ افزار یکپارچه مالیاتی بعنوان سامانه پایه درون سازمانی، دیگر سامانه مالیاتی بود که بازدیدکنندگان با جزئیات و سازوکار سامانه ازجمله گردآوری اطلاعات، نحوه پردازش و مدیریت حسابرسی در آن آشنا شدند. همچنین سامانه خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی، سامانه نقل و انتقال املاک و داشبورد گزارشات مدیریتی سامانه یکپارچه مالیاتی از دیگر بخش‏هایی بود که بازدید کنندگان در جریان فرایند فنی عملیات مالیاتی قرار گرفتند و سوالات و نقطه نظرات خود را با مسئولان سازمان امور مالیاتی در میان گذاشتند.
انتهای پیام/
کد خبر: 972185

وب گردی

وب گردی