دانشگاه آزاد و آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تفاهم نامه همکاری امضا کردند

با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی به آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت تبدیل می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری و دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه همکاری با آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو را با دکتر بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو منعقد کردند.

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: تفاهم نامه همکاری با آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو باعث می شود از توانمندی ها و پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان غذا و دارو در جهت تحقق اهداف مشترک که ایجاد آزمایشگاه های همکار است، استفاده شود.

وی با بیان اینکه در تفاهم نامه مذکور همکاری های آموزشی و پژوهشی بین دو سازمان مد نظر است، ابراز امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم نامه، مشکلات آزمایشگاه های دانشگاه و محققان که نیاز به اخذ مجوزهای لازم دارند، به زودی مرتفع شود.

آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی به آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت تبدیل می شود

در ادامه این نشست، دکتر بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تأمین نیازهای فنی و تخصصی دانشگاه برای بهبود شرایط آزمایشگاهی و تخصصی است، گفت: توانمندی ها و پتانسیل های گسترده ای در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که مطمئناً براساس این توانمندی ها همکاری های خوبی بین دو سازمان برقرار خواهد شد.

دکتر دارایی افزود: براساس این تفاهم نامه، مشاوره های تخصصی با الزامات و استانداردهای بین المللی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد تا با بهینه کردن شرایط تجهیزاتی، آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی به آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت تبدیل شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این امر در جهت تضمین سلامت کالاهای دارویی، غذایی، بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی که به عنوان کالاهای سلامت محور معرفی می شوند، صورت می گیرد، گفت: این موضوع کمک می کند اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود و توانمندی هایی که دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، در اختیار آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو و حفظ سلامت مردم قرار می گیرد.

همچنین دکتر کلثوم خیرالهی رئیس دفتر شبکه ملی آزمایشگاهی کشوری سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را دارد که بتواند در دستیابی به ارتقای کیفیت کالاهای سلامت محور به سازمان غذا و دارو کمک کند، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین دو سازمان؛ مجوز بهره برداری به آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی داده می شود.

وی ادامه داد: آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی در آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو آموزش های لازم را اخذ کرده و پس از بازرسی و بازدیدهای نهایی، به آنها مجوز بهره برداری داده می شود.

دکتر احمدی معاون مدیرکل پژوهش حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه آزمایشگاه های دانشگاه قابلیت این را دارند که به عنوان آزمایشگاه های همکاری استاندارد، مجوز داشته باشند، ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه، شرایط را برای این امر تسهیل کند.

لازم به ذکر است انعقاد این تفاهم نامه در جهت انجام پژوهش های کاربردی و تحقیقاتی و همکاری مشترک به منظور ایجاد آزمایشگاه های همکار و مجاز در دانشگاه و با هدف تسهیل در فرآیند صدور موافقت اصولی، پروانه بهره برداری و راه اندازی آزمایشگاه های همکار و مجاز در دانشگاه صورت پذیرفت.

در قالب این تفاهم نامه امکان همکاری مشترک در برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های مهارت آزمایی برای آزمایشگاه ها، همایش های ملی و بین المللی و همچنین پروژه های تحقیقاتی مشترک میسر می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 972190

وب گردی

وب گردی