مبارزه با «نستله» تا پای جان

مستند «مبارزه با نستله تا پای جان» که قرار است از شبکه هیسپان تی وی پخش شود، داستان کشته شدن یکی از فعالین شرکت «نستله» در کلمبیاست که به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ این مستند داستان لوسیانو رومرو فعال سندیکای نستله کلمبیا را روایت می کند که برای مدت بیست سال در این شرکت فعالیت می کرد و در 11 سپتامبر سال 2005 به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد.

در ادامه مستند می بینیم که این حادثه پس از هفت سال، توجه دادگاهی را در سوئیس به خود جلب می کند و در ماه مارس سال 2012، پرونده ای با عنوان «قتل غیر عمد بر اثر قصور» علیه نستله کلمبیا تشکیل می شود. گروهی از وکلای برلین که در زمینه حقوق بشر تخصص داشتند از این اتهام حمایت می کنند.سرانجام قاتلان لوسیانو که عضو یک گروه شبه نظامی بودند به 40 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم می شوند. آنها عضو یک شبکه سری کلمبیا بودند که در سوئیس فعالیت های جاسوسی انجام می دادند.

مارو لوسا، کارگردان این مستند بر اساس گزارشات تایید شده نشان می دهد که از سال 1986، 15 عضو سندیکای نستله کلمبیا کشته شده اند. علاوه بر کلمبیا، اعضای اتحادیه نستله در فیلیپین هم کشته شدند. یک مورد رشوه خواری توسط مقامات نستله فیلیپین یکی از وزرای این کشور را هم در این قضیه دخیل کرده است.

نستله شرکتی است که سعی می کند نشان دهد فعالیت هایش شفاف است و مسئولیت اعمالش را می پذیرد.

مستند «مبارزه با نستله تا پای جان» (Fight Nestle to the Death) محصول سال 2013 و به تهیه کنندگی لین فیلیپ جپی، در سه قسمت 25 دقیقه ای از چهارشنبه 11 مهرماه ساعت 8:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972224

وب گردی

وب گردی