استقلال ما حائز بیشترین اهمیت است

آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره آنچه به‌ادعای وی سایت هسته‌ای مخفی ایران در روستای «تورقوزآباد» خوانده شده واکنش نشان داده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به درخواست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تحقیق درباره آنچه به‌ادعای وی سایت هسته‌ای مخفی ایران در روستای «تورقوزآباد» خوانده شده واکنش نشان داده است.

نخست‌وزیر نتانیاهو در نطق روز پنجشنبه خود در مجمع عمومی مدعی شده بود ایران یک انبار مواد و تجهیزات اتمی در روستای «تورقوزآباد» واقع در جنوب تهران دارد که تا کنون مخفی بوده است.

آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «تمامی اطلاعات دریافتی، از جمله اطلاعات به‌دست‌آمده از طرف‌های ثالث در معرض بررسی‌های دقیق قرار گرفته و همراه با سایر اطلاعات موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا ارزیابی‌های مستقلی بر اساس تخصص خود آژانس حاصل شود».

در این بیانیه آمده است: «روش آژانس این نیست که درباره مسائل مربوط به چنین اطلاعاتی، در محافل علنی اظهار نظر کند». روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست این بیانیه آژانس را نادیده گرفتن درخواست نتانیاهو تفسیر کرده است.

بیانیه آژانس، همچنین بر ضرورت حفظ استقلال از سوی این نهاد بین‌المللی تأکید کرده است: «آژانس به‌هنگام لزوم، بازرسان خود را به سایت‌ها و اماکن مورد نیاز می‌فرستد. آژانس از تمامی پادمان‌های مرتبط با اطلاعات در دسترس خود استفاده می‌کند، اما هیچ اطلاعاتی را به‌صورت سطحی در نظر نمی‌گیرد».

در این بیانیه همچنین آمده است: «برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی حائز بیشترین اهمیت است».

آژانس در ادامه خاطرنشان کرده فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران بر اساس توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی که ایران در حال اجرای آنها است انجام می‌شوند. آژانس، علاوه بر این خاطرنشان کرده در حال انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی از تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام است.

یک مقام رژیم صهیونیستی هم شنبه بدون افشای نام در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون اسرائیل گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامی در خصوص اطلاعاتی که این رژیم در اختیارش قرار داده، انجام نداده است.

ادعاهای نتانیاهو، با تمسخر کاربران در رسانه‌های اجتماعی مواجه شده است. برخی از کاربران، تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ساختمان محل ادعای نتانیاهو، قالیشویی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972235

وب گردی

وب گردی