پیگیری  ثبت علم‌گردانی دزفول به عنوان یکی از آیین‌های محرم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: در 10 روز اول محرم غیر از برنامه‌های آیینی مثل سینه‌زنی و نوحه‌خوانی برنامه‌های خاصی مانند علم‌گردانی را داریم که برای ثبت آن‌ها در حال پیگیری هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت اله آریایی‌نیا گفت: دزفول را به عنوان شهر مقاومت می شناسند. این شهر در 2 هزار و 700 روز مقاومت بیش از 2 هزار و 600 شهید در خط مقدم و شهر تقدیم نظام کرد.

او با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس دزفول ادامه داد: در محوطه باغ موزه ماکت موشک‌های ساخت داخل 7 و 12 متری، تانک، ادوات جنگی و همچنین در داخل موزه هم 90 اثر هنری داریم که 60 مورد آن از کل ایران در فراخوان‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول عنوان کرد: باغ موزه یک کتابخانه با 11 هزار جلد کتاب نیز دارد که بیشتر در خصوص جنگ و خاطرات رزمندگان است. همچنین یک حسینیه شهدا هم داریم که روبروی باغ موزه قرار دارد.

آریایی‌نیا با اشاره به اطلاع‌رسانی عمومی و شناساندن بیشتر دزفول به مردم بیان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در هفته گردشگری در خانه سوزنگر و موزه کرناسیون از جمله برنامه‌های این هفته بوده است. همچنین رایگان اعلام کردن بازدید از موزه کرناسیون در این ایام انجام و استقبال خوبی از آن شده است.

او اضافه کرد: برگزاری تورهای یک روزه طبیعت گردی و چند ساعته بافت‌گردی در خود شهر نیز هر ساله با همکاری شهرداری دزفول برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول در پایان با اشاره به برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در موزه کرناسیون گفت: در 10 روز اول محرم غیر از برنامه‌های آیینی مانند سینه‌زنی و نوحه‌خوانی برنامه‌های خاصی مثل علمگردانی را داریم که برای ثبت آنها در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972315

وب گردی

وب گردی