بستری نوزادان نارس در بخش NICU  هرشب  ۱ تا ۴ میلیون تومان  هزینه دارد

فوق تخصص زنان با اشاره به خطراتی که نوزادان نارس را تهدید می‌‌کند، گفت: هر شب بستری نوزاد نارس در بخش ویژه یا NICU برای خانواده ها بین ۱ تا ۴ میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، رکسانا کارگر فوق‌تخصص زنان در ارتباط با عوارضی که سزارین زودرس برای نوزادان به همراه دارد،گفت: متأسفانه گاهی والدین اصرار به متولد شدن زود هنگام نوزاد خود دارند که این مسئله عوارض مختلفی را به همراه دارد.

وی افزود: شایع‌ترین مشکلی که در این زمینه ایجاد می‌شود مشکلات تنفسی در نوزاد به دلیل نارس بودن ریه‌ها است که در واقع می‌تواند منجر به مرگ ناگهانی نوزاد نیز بشود.

این فوق تخصص زنان ادامه داد: زایمان طبیعی در 41 هفتگی آغاز می‌شود و اگر پس از آن مادر باردار درد زایمان نداشت از طریق آمپول فشار این مسئله صورت می‌گیرد. زمان سزارین نیز 39 هفته به بعد است که تولد نوزاد پیش از 39 هفته عوارض مختلفی را برجای می‌گذارد.

متأسفانه گاهی والدین اصرار به متولد شدن زود هنگام نوزاد خود دارند که این مسئله عوارض مختلفی را به همراه دارد

کارگر عنوان کرد:‌تولد نوزاد با وزن غیرطبیعی در رشد مغز آن تأثیر گذاشته و سبب می‌شود که زردی یا یرقان نیز گریبانگیر نوزاد باشد.

وی به والدین توصیه کرد: اصراری برای زایمان زودتر از موعد نداشته باشند تا خطری از لحاظ جانی نوزاد را تهدید نکند.

این فوق تخصص زنان گفت: نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند باید حتما در دستگاه NICU بستری شوند که این مسئله هزینه‌بر بوده و هر شب یک تا 4 میلیون تومان در بخش خصوصی می‌تواند هزینه برای خانواده در بر داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 972339

وب گردی

وب گردی