افزایش 90 درصدی کشفیات قاچاق/"ایران 97" از "ایران 96" امن تر است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشریح عملکرد پلیس در حوزه کشفیات جرایم گفت: دقت ، تمرکز و ریزبینی در کنار قدرت نظریه پردازی ، فرضیه پردازی و حل آن از ویژگی های یک کارآگاه موفق است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار اسکندر مومنی در حوزه کشفیات جرایم گفت: دقت، تمرکز و ریزبینی در کنار قدرت نظریه پردازی ، فرضیه پردازی و حل آن از ویژگی های یک کارآگاه موفق است.

سردار اسکندرمومنی در گردهمایی کارآگاهان کشور گفت: با تلاش همه مجموعه ناجا اعم از پلیس ها و معاونت های تخصصی، ستادی و استانی به ویژه پلیس آگاهی، شرایط امنیتی در کشور مطلوب و قابل قبول است.

سردار مومنی گفت: بررسی ارقام و اعداد بیانگر این است که احساس امنیت عمومی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر شده و وضعیت مطلوبتری را شاهدیم، این درحالی است که منطقه دچار ناامنی است ولی با لطف خداوند ، تدابیر حکیمانه فرماندهی معزز کل قوا ، همت و تلاش همه نیروهای مسلح شاهد وضعیت مطلوب و قابل قبولی در حوزه امنیت عمومی و داخلی هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران 97 از ایران 96 امن تر است،گفت: در بیشتر جرایم شاهد کاهش وقوع و افزایش کشفیات هستیم به طوری که در نیمه اول سال سرقت مسلحانه 11 درصد ، قتل 13 درصد و تجاوز به عنف 23 درصد کاهش داشته است.

این مقام عالی انتظامی گفت: امسال درگیری با اشرار، قانون شکنان و متخلفان نسبت به سال گذشته 54 درصد ، هلاکت اشرار 11 درصد و دستگیری آنها 13 درصد رشد داشته است.

امسال درگیری با اشرار، قانون شکنان و متخلفان نسبت به سال گذشته 54 درصد ، هلاکت اشرار 11 درصد و دستگیری آنها 13 درصد رشد داشته است

وی با بیان اینکه علی رغم افزایش درگیری ها شاهد کاهش تلفات نیروهای انسانی هستیم،گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 360 تن مواد مخدر توسط نیروهای پلیس کشف شده و این در حالی است که کشفیات سلاح نیز افزایش داشته است.

سردار مومنی به کشفیات پلیس در حوزه قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: در 6 ماه اول امسال ارزش ریالی کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش داشته و این رقم معادل 4 هزار میلیارد تومان است.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در مجموع پرونده ها حدود 5 درصد و پرونده های بالای 500 میلیون تومان، 45 درصد افزایش داشته که این افزایش بیانگر رویکرد اطلاعاتی توأم با تمرکز بر پرونده های بزرگ و سازمان یافته پلیس است.

وی به تشریح عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری پرداخت و گفت: در حوزه جعل شاهد کاهش 2 درصدی و کلاهبرداری 25 درصد هستیم.

این مقام عالی انتظامی افزود: براساس نظرسنجی هایی که توسط دستگاه های مختلف صورت گرفته است مردم 87 درصد از امنیت عمومی و داخلی احساس رضایت داشته اند.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های یک کارآگاه مجرب و برجسته پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارآگاه باید داشتن آرامش باشد، قطعا یک کارآگاه باید امور را با آرامش خاطر دنبال کند، هر چند سرعت در پیگیری امور مهم است اما نباید دقت فدای سرعت شود .

وی تأکید کرد: دقت ، تمرکز و ریزبینی باید بارزترین ویژگی یک کارآگاه باشد به طوری که کارآگاه باید همه جزئیات صحنه را ببیند و هیچ چیزی از کارآگاه پنهان نماند.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بهره مندی از تکنولوژی و فناوری روز و به کارگیری و تسلط بر آنها تأکید کرد و گفت: جامعه روز به روز در حال پیشرفت است بنابراین کارآگاهان نیز باید بر استفاده از تکنولوژی های نوین و تسلط بر این تجهیزات خود را ملزم کنند.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: یک کارآگاه موفق باید قدرت نظریه پردازی، فرضیه پردازی و حل آن را داشته باشد و ریزبینی، دقت و قدرت تجزیه و تحلیل امور باید بارزترین ویژگی یک کارآگاه باشد که این مهم نیازمند آموزش ، تمرین و ممارست است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: قدرت پلیس در کشف جرایم بیانگر رویکرد حرفه ای گرایی نیروی انتظامی است.

گفتنی است، در پایان این نشست کارآگاهان برتر کشوری معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972342

وب گردی

وب گردی