جریمه پرمصرف‌ها و تشویق کم‌مصرف‌ها در دستور کار جدی دولت است / حضور شرکت‌های دانش بنیان در چهاردهمین نمایشگاه صنعت آب

وزیر نیرو گفت: به دنبال آن هستیم که ساختار تعرفه‌های آب و برق به گونه‌ای اصلاح شود که پرمصرف‌ها تشویق به اصلاح روند مصرف خود و پیوستن به جمع خوش‌مصرف‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز ؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما یک کارگروه را در ستاد وزارت نیرو در ارتباط با مشکلات ارزی، مواد اولیه، بحث مابه التفاوت ها تشکیل دادیم. همچنین همزمان با سازمان و دولت دستگاه های مسئول مثل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مسایل را پیگیری می کنیم در مجموع امیدورای بسیار زیادی داریم که وقفه ای در طرحهای مهم وزارت نیرو که ارتباط مستقیمی با رفاه و آسایش مردم دارد.

او تصریح کرد: ما سال ها پیش این فعالیت را شروع کردیم در آن زمان مسئولیت امور آب را داشتم. خوشبختانه امروز چهاردهمین نمایشگاه صنعت آب افتتاح شد که در شرایط فعلی عدد بسیار خوبی از تواید کنندگان دست اندرکاران ایرانی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

اردکانیان از حضور ۲۴۴ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: همچنین در این نمایشگاه ۲۸ شرکت خارجی و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان حضور بهم رسانند.۱۲ کشور از چین، امریکا،ترکیه ، ۹ کشور فعال اروپایی در این نمایشگاه گرد هم آمدند.

او در ادامه با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه صنعت آب تصریح کرد: این روال به شکل پایدار ادامه خواهد داشت و موقعیت خوبی است که ظرفیت‌های داخلی عرضه شوند و مدیران در شرکت‌های مختلف استانی در سطح کشور از این فرصت استفاده کرده و از نزدیک گفت‌وشنود سازنده‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و سازندگان تجهیزات و پیمانکاران برقرار می‌شود. ضمن اینکه اجتماعی‌ است که هر سال مجموعه‌ای را با فناوری‌های نوین دور هم جمع می‌کند.

اردکانیان با اشاره به دیگر مزیت برگزاری نمایشگاه صنعت آب گفت: در شرایط فعلی که جنگ روانی برای ما ایجاد کرده‌اند که سطح امید و آرامش مردم را هدف قرار داده چنین مجموعه‌ای نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما در زمینه پروژه‌های تامین، انتقال آب و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب به سرعت در حال انجام است. هرچند مشکلاتی ایجاد شده و ممکن است تا مدتی ادامه پیدا کند.

او خاطرنشان کرد‌: آنچه را که از دستاوردهای فنی و مدیریتی در چهار دهه گذشته شاهدیم تماماً مربوط به دورانی است که با مشکلات سروکار داشته‌ایم. اکنون نیز قطعاً مردم از این عرصه با سربلندی بیرون خواهند آمد.

او درباره افزایش قیمت آب اظهار داشت: اگر ارزش واقعی آب را در نظر بگیریم تا مدت‌ها ممکن است گران نشود ولی ممکن است به سمتی حرکت کنیم که تا حدی قیمت آب به ارزش واقعی خود نزدیک شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه امکان تعامل بخش خصوصی داخلی با شرکت‌های فعال اروپایی در بخش آب در نمایشگاه وجود دارد گفت: شرکت‌های داخلی ظرفیت‌های خوبی در سال‌های گذشته در بخش آب کسب کرده‌اند که می‌توان این ظرفیت‌ها را با آشنایی با تکنولوژی و دانش روز جهان ارتقاء دهند.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق کم‌مصرف‌ها در دستور کار جدی دولت است گفت: به دنبال آن هستیم که با اصلاح تعرفه‌گذاری آب و برق، پرمصرف‌ها تشویق به اصلاح روند مصرف خود شده و به جمع خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

اردکانیان ادامه داد: همچنین مشترکان کم‌مصرف و کسانی که کمتر از الگوی تعیین شده مصرف کننده تشویق‌هایی خواهند داشت که مسلما بخشی از ان آوردهای مالی برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو درخصوص زمان اعمال تعرفه‌های جدید گفت: در سال جاری در بخش آب با موافقت دولت فقط 7 درصد افزایش تعرفه داشتیم و به دنبال آن هستیم که در کارگروه سازگاری با کم‌آبی، ساختراهای جدید تعرفه‌گذاری اب را تا پیش از شروع تابستان 98 نهایی و ابلاغ کنیم که در این خصوص در بخش برق نیز کارهای مشابهی برای اصلاح ساختار تعرفه برق در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972346

وب گردی

وب گردی