هیأت مرکزی گزینش کارکنان و هسته های گزینش استانی دانشگاه آزاد اسلامی ایجادمی شود

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیأت مرکزی گزینش کارکنان و هسته های گزینش استانی به زودی ایجاد و گزینش کارکنان در استان ها مستقر و سازمان مرکزی چابک سازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مدیران دفاتر استانی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی و تبیین عملکرد، سیاستها و رویکردهای دفتر مرکزی و دفاتر استانی گزینش امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر محمدرضا مردانی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه مسأله صلاحیت عمومی و ارزشهای انقلابی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از ارکان مهم تحقق این خواسته معظم له، تقویت گزینش و صلاحیت عمومی است که دفاتر استانی و مرکزی گزینش باید در مراحل مختلف از جمله جذب، تبدیل وضعیت و ... بیشترین اهتمام و توجه را داشته باشند.

وی ادامه داد: آقای دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در طول حضور خود در این دانشگاه نشان دادند نسبت به این مسأله خیلی جدی عمل و ورود می کنند.

دکتر مردانی با تأکید بر اینکه فرمان شش ماده ای امام خمینی(ره) از جهت گیری های اساسی این دفتر است، گفت: احترام به عقاید شخصی و رعایت حریم خصوصی افراد و عدم تجسس در امور شخصی، رعایت اخلاق حرفه ای و منشور اخلاقی، شفافیت و پاسخگویی به متقاضیان در تمامی سطوح مدیریتی و مراحل گزینش، ایجاد حسن اعتماد و پرهیز از سوءظن و بدگمانی نسبت به داوطلبان از دیگر جهت گیری های اساسی دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرصت برای جبران خطا و لغزش احتمالی از سوی اشخاص باید فراهم باشد، گفت: گزینش گران با رعایت و پایبندی به مفاد منشور اخلاقی گزینش گران اقدام می کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید، گفت: برگزاری نشست های استانی و جلسات کمیته انتصابات، تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل های مورد نیاز درباره نهادینه سازی نظامات اداری و سازوکارهای مورد نظر، ملاقات های مردمی و دیدار و رسیدگی حضوری به درخواست ها، تعامل و رایزنی و نظرخواهی از روسای واحدها، ارتقاء دقت و کیفیت پاسخ های استعلام انتصابات از جمله این اقدامات است.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین آیین نامه استعدادیابی و نحوه انتصاب گزینش گران در سطح کشور تنظیم و به دفاتر گزینش استانی ابلاغ شده است.

دکتر مردانی با تأکید بر سیاست تمرکززدایی، خاطرنشان کرد: هیأت مرکزی گزینش کارکنان و هسته های گزینش استانی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی ایجاد و گزینش کارکنان در استان ها مستقر و سازمان مرکزی چابک سازی می شود.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی و تسریع در بررسی و تعیین تکلیف پرونده ها، برنامه ریزی هایی صورت گرفته و در برخی فرایندها نظیر تبدیل وضعیت کارکنان غیر عضو هیأت علمی نیز تغییراتی رخ می دهد.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی و مستندسازی الکترونیکی، بانک ذخیره استعدادها، بانک تخلفات، بانک هوشمند از سوابق استعلام شده و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد کارکنان از فعالیت های در دست اقدام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972347

وب گردی

وب گردی