گزینش دانشگاه آزاد اسلامی باید مرکز احراز و کنترل صلاحیت عمومی و حرفه­ ای باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به روش ­ها و رویکردها در گزینش افراد گفت: گزینش دانشگاه آزاد اسلامی باید مرکز احراز و کنترل صلاحیت عمومی و حرفه­ ای باشد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در نشست سراسری مدیران گزینش که به منظور بررسی و تبیین عملکرد، سیاست­ ها و رویکردهای دفتر مرکزی و دفاتر استانی گزینش برگزار شد، گفت: همانطور که انسان باید نسبت به رفتار و اعمال خود مراقبت داشته باشد و عملکرد خود را محاسبه کند، سازمان ­ها هم به مراقبت و محاسبه آنچه انجام می­ دهند، نیاز دارند.

وی با اشاره به جایگاه گزینش در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: ما یک سازمان هستیم که باید صلاحیت عمومی و حرفه ای اعضای کارمندی و هیأت علمی آن به درستی بررسی شود، چرا که ارتقای منابع انسانی را هدف گرفته­ ایم و معتقدیم همانطور که صلاحیت های حرفه ای یک خلبان برای هدایت هواپیما باید به درستی بررسی شود، صلاحیت حرفه ای معلمان و کارکنان هم باید مورد بررسی قرار گیرد، در غیر این صورت منجر به سقوط سازمان می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توصیه­ ام، تغییر عنوان «دفتر مرکزی گزینش» است، گفت: پیشنهاد بنده این است که عنوان دفتر مرکزی گزینش به «مرکز بررسی صلاحیت های عمومی و حرفه­ ای» تبدیل شود، چون فردی که می­ خواهد به عنوان مدیر، کارمند یا استاد دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شود، باید دارای صلاحیت های عمومی و حرفه­ ای باشد و این مرکز می تواند متولی احراز و نظارت بر این صلاحیت­ ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه نظام بررسی و احراز صلاحیت­ های عمومی و حرفه­ ای باید به نظامی کارا تبدیل شود، ادامه داد: البته وظیفه این مرکز نباید تنها بررسی و احراز صلاحیت­ ها باشد، بلکه همانطور که هر حرفه­ ای نیازمند آموزش مهارت­ هاست، باید برای صلاحیت حرفه ­ای مدیران و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی هم تدبیری داشته باشیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به اعضای دفتر مرکزی و دفاتر استانی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاهم این است که گزینش دانشگاه آزاد اسلامی باید یک مرکز احراز و کنترل صلاحیت عمومی و حرفه ­ای باشد.

دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم توجه به روش­ ها و رویکردها در گزینش افراد، اظهار داشت: سازمان­ هایی که می­ خواهند در تعلیم و تربیت نقش ایفا کنند، به صیانت نیازمندند. علاوه بر معلمان مدارس و استادان دانشگاه ­ها، کارمندانی که در محیط آموزشی و تربیتی فعالیت می­ کنند نیز به نوعی معلم هستند و اگر در این سازمان­ ها ارزش ها صیانت نشود، نمی ­توانند در تربیت افراد اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی است، خاطرنشان کرد: زمانی که تذکر اخلاقی و رفتاری با زبان ملاطفت از سوی مدیران، معلمان یا کارکنان گفته شود، کارآیی بیشتری دارد و اگر استاد در کلاس امر به معروف کند و مورد قبول دانشجو قرار گیرد، انجام این فریضه بر استاد واجب است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر افرادی که در سازمان­ های تربیتی مشغول به کار هستند، به اجرای تعالیم شرعی اعتقاد داشته باشند، دانشگاه، محیطی یاددهنده خواهد بود و همه کارکنان در این سازمان به نوعی معلم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972380

وب گردی

وب گردی