کارت های مورد استفاده در قاچاق سوخت باطل می شوند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارت های سوختی که برای قاچاق سوخت مورد استفاده قرار گیرند، ابطال می شوند.

به گزارش ایسکانیوز سردار "محمد قنبری" گفت: با توجه با بالارفتن قیمت ارز در ماه های گذشته و تفاوت قابل توجه قیمت سوخت در آن سوی مرزها، قاچاقچیان انگیزه بیشتری برای قاچاق سوخت پیداکرده اند و با انجام این کار به اقتصاد کشور لطمه وارد می کنند.

وی افزود: برای مبارزه با این پدیده شوم، پلیس فعالانه وارد عمل شده و با عوامل قاچاق سوخت قاطعانه برخورد می کند و تشدید اقدامات کنترلی و برخورد جدی با فروشندگان غیرمجاز سوخت و جمع آوری کارت های سوخت متخلف را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در حال حاضر پلیس باک های اضافی خودروها را جمع آوری و دپوهای غیرمجاز سوخت را شناسایی و گشت های ویژه ای را نیز در این خصوص در گلوگاه های مرزی فعال کرده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عده ای سودجو اقدام به خرید یا اجاره کارت های سوخت بنزین از سایر استان ها کرده و از این کارت های مهاجر برای قاچاق سوخت استفاده می کنند.

سردار قنبری گفت: جایگاه داران سوخت باید ضمن نصب دوربین های " آی پی" دار در جایگاه ها نسبت به توجیه کارکنان خود در این باره اقدام نمایند تا نظارت دقیق تری بر روند توزیع سوخت صورت گیرد و با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خرده فروشی سوخت در اطراف جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی مجاز نیست و پلیس نسبت به جمع آوری گالن های سوخت در این اماکن و برخورد با متخلفان اقدام می کند.

وی هشدار داد: با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضائی و شرکت ملی نفت ایران، کارت های سوختی که برای قاچاق سوخت مورد استفاده قرار گیرند، ابطال می شوند.

سردار قنبری در پایان تأکید کرد: هموطنان عزیز از کارت های سوخت شخصی خود استفاده کنند و از دراختیار قرار دادن این کارت ها به افرادی که اقدام به قاچاق سوخت کرده و حقوق سایرین را زیرپا می گذارند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972413

وب گردی

وب گردی