دبیرکل ناتو نگران سیاستهای یکجانبه گرایانه و خطرناک آمریکا باشد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: دبیرکل ناتو بیش از هر چیز نگران سیاستهای یکجانبه گرایانه و خطرناک آمریکا باشد.

به گزارش ایسکانیوز ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی در آستانه برگزاری اجلاس وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی گفت: جمهوری اسلامی ایران که خود بزرگترین قربانی پدیده شوم تروریسم است، به رغم ائتلاف های تبلیغاتی و نمایشی علیه جریانات تروریستی ساخته پرداخته برخی کشور های خاص و شرکای آنان موثرترین نقش را در پایان بخشیدن به حاکمیت گروههای تروریستی از جمله داعش در منطقه ایفا کرده است.

وی افزود: بر خلاف اظهارات دبیرکل، نقش سازنده ایران در ایجاد ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه مورد اذعان بخش اعظم جامعه بین المللی است و اگر مبارزه بیدریغ ایران با این گروههای افراطی تروریستی شناخته شده نبود امروز بسیاری از کشور ها و شهرهای اروپایی از امنیت لازم برخوردار نبودند.

قاسمی ادامه داد: بی شک باید بسیاری از کشورهای اروپایی از این مبارزه مقدس ایران در سرکوب و مهار تروریست ها در این منطقه سپاسگزار باشند ، نه آنکه در پاسخ به این سیاست های سازنده و موثر در تامین امنیت خود مورد سوال و ایهام و ابهام بی مورد قرار گیرد.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گفتگو و همکاری نزدیک با همسایگان خود بوده و ضمن اعتقاد به تامین و حفظ امنیت خاورمیانه توسط کشورهای همین منطقه، هرگونه حضور و مداخله قدرت ها و نهادهای نظامی- امنیتی خارجی به بهانه تامین امنیت در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را رد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با رد ادعای دبیرکل ناتو در خصوص برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران ماهیت دفاعی و بازدارندگی داشته و ایران نیز همچون تمام کشورهای مستقل جهان حق برخورداری از برنامه های متعارف نظامی - دفاعی برای دفاع از خود را داراست و قطعا اینگونه ابراز نگرانی های بی مورد تاثیری بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در حفظ، توسعه و تقویت توان و برنامه دفاعی موشکی نخواهد داشت.

وی گفت: ما هرگز دیگر در پس این همه تجربه و آن جنگ ویرانگر تحمیلی صدام حسینِ مورد حمایت غرب و شرق اجازه نخواهیم داد دیگران ما را از دارا بودن ابتدایی ترین سلاح های دفاعی لازم محروم سازند.

قاسمی در پایان با اشاره به مهر تایید چندین باره آژانس بین المللی انرژی اتمی و قاطبه جامعه بین المللی بر پایبندی کشورمان به برجام، تاکید کرد: دبیرکل ناتو بیش و پیش از هر چیز باید نگران عدم پایبندی و خروج غیر قانونی و یک جانبه یک عضو خود از برجام و سیاست های یکجانبه گرایانه و خطرناک آمریکا باشد و عدم پایبندی این عضو خود به تعهدات بین المللی را مورد سئوال قرار دهد.

کد خبر: 972431

وب گردی

وب گردی