جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از مرز یک میلیون TEU فراتر رفت

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر یک میلیون TEU کانتینر طی نیمه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

او با ارایه تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی نیمه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی شش ماهه، در مجموع یک میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۳ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۰۴ هزار و ۱۴۰ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۹۷ هزار و۳۷۷ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۸۱۵ TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

او در پایان از جابجایی بالغ بر ۱۹۷ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و بیش از ۲۴۳ هزار TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه گذشته خبر داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 972463

وب گردی

وب گردی