تعداد سینماهای شهر قم افزایش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر افزایش مناسبت‌ها بین حوزه فرهنگ و حوزه علم در شهر قم گفت‌: سرانه صندلی‌های سینما در شهر قم در حال رشد است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،

به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین انعقاد تفاهم نامه فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم،‌ پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۲ مهر) در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

سید عباس صالحی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر یک شهر خاص است، مرقد حضرت معصومه(س) در شهر قم است که مسلمانان و شیعیان به این مرقد دلبسته هستند، ویژگی دیگر شهر قم وجود حوزه علمیه است که سابقه فراوانی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهر قم یک شهر دانشگاهی است، شهر قم شهر کتاب و کتابخانه‌ها است و بسیاری از کتاب‌هایی که در این شهر وجود دارد در دیگر شهرها و کشورها در دسترس نیست.

وی ادامه داد: علمای شیعه از عصر اهل‌بیت(ع) تاکنون در شهر قم حضور دارند و این شهر در یک قرن اخیر به قطب اصلی حوزه‌های علمیه جهان تشیع تبدیل شده است، شهر قم شهر دانش در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی است.

صالحی شهر قم را پایگاه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نقش این شهر تنها به تاسیس انقلاب منحصر نبوده بلکه در دوره نظام سازی انقلاب هم نقش زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه باید مردم شهر قم از مزیت‌های دانشگاهی بودن این شهر استفاده کنند، گفت: نهادهای علمی و فرهنگی در شهر قم همان طوری که به درون مجموعه خود توجه دارند، به اطراف خود هم توجه داشته باشند و باید زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهر قم توسعه یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سرانه صندلی‌های سینما در شهر قم در حال افزایش است، همچنین شاهد افزایش سرانه مصرف فرهنگی در این شهر هستیم، باید مناسبت‌ها بین حوزه فرهنگ و حوزه علم در شهر قم بیشتر شود.

وی شهر قم را دارای مزیت نسبی دانست و تصریح کرد: این شهر باید پشتوانه ای برای مناسبات بین حوزه علم و حوزه فرهنگ باشد، تعاملات خوبی بین مقامات شهر قم و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهر وجود دارد.

تفاهم نامه فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم، روز پنجشنبه به امضای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مهدی صادقی استاندار قم رسید که بر اساس آن، چشم انداز سه ساله فرهنگی این استان و تعهدات طرفین ترسیم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972476

وب گردی

وب گردی