دانشگاه علم و صنعت، 95 تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی منعقد کرد

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به انعقاد بیش از 95 تفاهم و توافق نامه فعال با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی از جمله UIC گفت: ما علاقه‌مندیم نقش دانشگاه در روابط بین‌الملل و قراردادهای بین‌المللی را افزایش دهیم. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علم و صنعت، سرجیو موجیکا دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد ISO و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه، با حضور در دانشگاه علم و صنعت با جبارعلی ذاکری رئیس این دانشگاه، شاه‌حسینی (معاون بین‌الملل دانشگاه)،‌ ابوالفضل واحدی (معاون آموزشی)،‌ محمدی‌ (معاون پژوهش و فناوری) دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ابراز امیدواری کرد تعامل خوبی در پی این نشست مابین دانشگاه علم و صنعت ایران و موسسه استاندارد ایزو برقرار شود.

وی پس از معرفی اجمالی دانشگاه علم و صنعت ایران،‌با اشاره به ارتباطات خوب بین‌المللی دانشگاه در کنار ارتباط با صنایع و دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه ما دانشکده‌های خاصی نظیر مهندسی راه آن و مهندسی خودرو دارد و از این رو در آن ارتباط صنعت و دانشگاه به خوبی شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به انعقاد بیش از 95 تفاهم و توافق نامه فعال با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی از جمله UIC گفت: ما علاقه‌مندیم نقش دانشگاه در روابط بین‌الملل و قراردادهای بین‌المللی را افزایش دهیم.

وی درخصوص همکاری دانشگاه در زمینه استانداردسازی اعم از تدوین،‌اصلاح و بومی سازی استانداردها اعلام آمادگی کرد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران براساس نام خود همواره تعامل و همکاری خوبی با صنعت و همینطور موسسه استاندارد ایران داشته و چون استاندارد،‌ پلی بین صنعت و دانشگاه است، سازمان ملی استاندارد ایران توانسته است سهل‌تر از دیگر دانشگاه‌ها با این دانشگاه ارتباط برقرار کند از این رو بسیار تمایل داشتیم دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو ضمن حضور در این دانشگاه،‌ از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شوند.

در ادامه سرجیو موجیکا دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد ISO برگزاری این نشست را فرصت خوبی برای معرفی استاندارد ایزو دانست و افزود: ما باید دانسته‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و بدانیم که تدوین استانداردهای مختلف،‌نیازمند فعالیت و مشارکت متخصصان دانشگاهی است.

وی افزود: برای نشان دادن ارزش استاندارد در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع، نیازمند جمع‌آوری داده‌ها و شواهد مختلف هستیم و باید توجه داشت که توسعه استاندارد، کاری وقت‌گیر است که بسیاری از نیازهای جوامع و دولت‌ها را برطرف می‌کند. اما ارتقای استانداردها مستلزم همکاری با دانشگاه‌های مختلف و اساتید و دانشجویان است.

دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو در پایان صحبت‌های خود، خواستار استفاده از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های موجود برای رفع نیازهای حال و آینده جوامع شد و تاکید کرد: باید دیدگاه دانشجویان را به گونه‌ای تغییر دهیم که به اهمیت استاندارد بیشتر پی ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972568

وب گردی

وب گردی