ورود بسیج در مناطق محرومی که امکان خدمات رسانی آب شرب وجود ندارد

فرمانده بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در مناطق محرومی که امکان خدمات رسانی در بخش آب شرب وجود ندارد، نیروهای بسیجی آماده اند تا بدون هیچگونه حمایت مادی وارد میدان شده و با انگیزه فردی بالا خدمات رسانی در این بخش را انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کریم محرمی راد در حاشیه نمایشگاه بین المللی آب در غرفه کانون بسیج مهندسین و متخصصین وزارت نیرو، افزود: در برخی نقاط محروم که فاقد شرایط مناسب برای ارایه خدمات است و به لحاظ اقتصادی یا نیروی انسانی حتی پیمانکاران بخش خصوصی نیز امکان حضور ندارند، راهکارهایی با محوریت "محرومیت زدایی" در قالب طرح پیشرفت و آبادانی دیده شده تا نیروهای بسیجی با انگیزه فردی بالا خدمات رسانی در بخش آب را انجام دهند.

او با بیان اینکه محرومیت‌زدایی شیوه‌ای است که در حکمرانی خوب دولت های جهان تعریف شده، ادامه داد: با توجه به رویکرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران که یکی از شعارهایش محرومیت زدایی بوده، ما با شناسایی این موضوع در نظام، کشور و صنعت آب، توسعه این رویکرد را آغاز کردیم.
فرمانده بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه کارهایی را در برخی استان‌ها از جمله استان خوزستان آغاز و این توانمندی را باور کردیم، تصمیم گرفتیم این فعالیت را به صورت تشکیلاتی در سطح کشور با نهادهای تخصصی حوزه خودمان توسعه دهیم.
محرمی راد به توافق با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و بهره‌مندی از مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: توافق خوبی صورت گرفته و قرار است در سال جاری خدمات‌رسانی به مناطق محروم چند استان به عنوان نمونه انجام شود.
او افزود: مجمع خیرین آبرسان، دیگر فعالیتی است که توسط بسیج در حوزه آب شرب آغاز شده است. همانگونه که کشور در سایر حوزه ها نیاز به رشد و توسعه دارد، بسیج نیز در حوزه آب شرب با توجه به ظرفیت موجود خیرخواهی عمومی، برای توسعه و اجرای این ظرفیت تلاش می کند.
فرمانده بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از آغاز مذاکرات با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: در همین رابطه بودجه‌ای برای آب شرب تخصیص داده شده و از یک ظرفیت عمومی به نام موسسات خیریه نیز بهره گرفته ایم.
او خاطرنشان کرد: در برخی استان ها این کار انجام شده و به صورت کار قرارگاهی در حال توسعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972575

وب گردی

وب گردی