علاقمندی ایران به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس سازمان ساتبا از علاقه ایران نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور صادرات برق تجدیدپذیر و پاک علاوه بر تامین نیاز داخلی اعلام خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدمحمد صادق‌زاده، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) که به عنوان نماینده کشورمان در دومین نشست کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) شرکت کرده است، در این نشست به بیان سیاست‌ها و برنامه‌های کشورمان در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و انتقال و توسعه فنآوری و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه پرداخت.
صادق زاده در این نشست به استقبال سرمایه‌گذاران و به بهره‌برداری رسیدن ۸۵ نیروگاه مگاواتی و ۲۰۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس و در دست ساخت بودن همین تعداد نیروگاه دیگر طی دو سال اخیر در کشور اشاره کرد.
رئیس سازمان ساتبا در این نشست اعلام کرد: ۱۱ خط تولید تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله ۵ خط تولید پانل‌های خورشیدی و ۲ خط تولید نیروگاه‌های بادی و تعداد دیگری در زمینه سایر تجهیزات اصلی در کشورمان ایجاد شده است.
در این نشست رئیس سازمان ساتبا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور صادرات برق تجدیدپذیر و پاک علاوه بر تامین نیاز داخلی اعلام آمادگی کرد.
لازم به توضیح است کشورهای حاشیه اقیانوس هند شامل ۲۱ کشور است که یک سوم جمعیت جهان را شامل می شوند و طی سال‌های اخیر استقبال بسیار گسترده‌ای از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972586

وب گردی

وب گردی