رایگان بودن ثبت نام در کتابخانه‌های عمومی در روز تهران

 معاون امور فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران گفت: امسال همکاری خوبی بین شهرداری تهران، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و اداره ارشاد برای اجرای برنامه‌های این روز ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهرشاد کاظمی درباره برنامه‌های پیش بینی شده برای روز تهران توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار است در این روز شهروندان از برخی امکانات شهر تهران به شکل رایگان بهره‌مند شوند.

وی در تشریح برخی از این برنامه‌ها گفت: در راستای شناخت بهتر از شهر تهران، نشست تهران پژوهان با حضور تعدادی از تهران شناسان روز سه شنبه در محل خانه اندیشمندان برگزار خواهد شد. در این نشست ابعاد مطالعات تهران، چرایی نام گذاری روز تهران و وضعیت مطالعاتی تهران بررسی خواهد شد.

کاظمی در ادامه گفت: برنامه بعدی رونمایی از مسابقه عکس و پنجمین جشنواره پژوهشی جایزه تهران است. روز شنبه عکاسان حرفه‌ای عکس‌های خود را از تهران به این برنامه می‌فرستند. همچنین، با همکاری وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی قرار است سینما‌های کل تهران نیم بها باشند.

به گفته کاظمی قرار است کتابخانه‌های شهر تهران در این روز به صورت رایگان از داوطلبان ثبت نام کنند. همچنین زنگ روز تهران به صورت نمادین در دبیرستان پروین اعتصامی نواخته خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به برنامه‌های مشترک اداره ارشاد با شهرداری تهران گفت: یکی از این برنامه‌ها اجرای ارکستر تهران در محل کاخ گلستان با حضور شهردار تهران خواهد بود. قرار است در این روز با همکاری مجموعه کاخ گلستان ۴۰ اثر دیده نشده از تهران قدیم چاپ و رونمایی شود. همچنین قرار است برنامه تعزیه خوانی در کاخ گلستان نیز برگزار شود.

به گفته کاظمی چاپ تمبر روز تهران و برنامه نقاره خوانی در سر در باغ ملی از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972588

وب گردی

وب گردی