ویلچر خودبالابر طراحی شد/ قابل تنظیم و تغییر ارتفاع

مخترعان موفق شدند ویلچر خودبالابر با قابلیت دستی را طراحی کنند که قابل تنظیم تغییر ارتفاع نشیمنگاه از کف زمین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مهر، وجود حداقل ۳ هزار معلول نخاعی در کشور نیاز به نشست و برخاست بر ویلچر، بازاری با پتانسیل بالا را نشان می دهد. ویلچرها با قابلیت های مختلفی از جمله ساده، برانکاردی، مخصوص حمام (دارای لگن) ساخته می شوند.

از این رو محققان موفق شدند ویلچر خودبالابر با قابلیت استفاده دستی را اختراع کنند. این ویلچر خودبالابر با قابلیت تغییر ارتفاع نشیمنگاه برای فرد معلول طراحی شده است.

همچنین برخلاف ویلچرهای دارای لگن و ... این ویلچر خود بالابر می تواند جمع شود. طراحی ویلچری که قابلیت تغییر ارتفاع نشیمنگاه از کف زمین تا ارتفاع لازم را داشته باشد می تواند به استقلال معلول در امر نشست و برخاست کمک کند.

در این طرح، ترکیبی از ویلچر و بالابر به صورت یکجا تعبیه شده که از لحاظ ظاهری تفاوت چشم گیری با ویلچرهای معمولی نمی کند. امکان استفاده در هر مکان که نیاز به تغییر ارتفاع باشد مانند نشست و برخاست روی ویلچر، روی تخت و... برای فرد استفاده کننده به واسطه این ویلچر محیا می شود.

حفظ قابلیت جمع شدن ویلچر، قابلیت نصب تسهیل کننده و تجهیزات لازم برای آن از ویژگی های این طرح به شمار می روند.

معلولان، جانبازان، سالمندان و بیماران MS می توانند از این ویلچر خودبالابر بهره ببرند.

این طرح در فستیوال نوآوریهای صنعت تجهیزات پزشکی که توسط مرکز ملی فن بازار ایران (در پارک فناوری پردیس)برگزار شد ارائه شده است. ویلچر خودبالابر با قابلیت استفاده دستی توسط حامد نعیمی، مهدی حلیبیان ثبت اختراع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972602

وب گردی

وب گردی