ارتودنسی از کارآمدترین شیوه های درمانی  دهان و دندان است

برخلاف اظهار نظرهای اخیر در فضای مجازی، ارتودنسی نه تنها باعث آسیب به  دندانها نمی شود بلکه طول عمر آنها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محمد علی ناصری دندانپزشک و متخصص ارتودنسی با بیان این مطلب گفت: اظهارنظرهای غیر کارشناسی اخیر در فضای مجازی باعث شده تا برخی نسبت به شیوه های درمانی نظیر ارتودنسی بدبین شوند، درحالی که در مجامع معتبر علمی، ارتودنسی یکی از کارآمدترین شیوه های درمانی برای سلامت دهان و دندان شناخته می شود.

وی تصریح کرد: ارتودنسی علاوه بر مرتب کردن دندان ها، موجب قرار گرفتن آنها در موقعیت مطلوب داخل فک می شود که نتیجه آن پخش متوازن نیرو در تمام جهات و کاهش فشار روی ریشه دندان ها است، ضمن اینکه با منظم شدن، تمیز کردن آنها نیز به شکل مطلوب تری انجام می شود که البته همین امر باعث طولانی شدن عمر دندان و سلامت بافت نرم دهان خواهد شد.

مرتب بودن دندانها تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس افراد دارد

وی با بیان اینکه ارتودنسی می تواند به برخی از مشکلات گوارشی پایان دهد، افزود: در وضعیت طبیعی هر دندان در هر فک با دو دندان دیگر در فک مقابل در تماس است درحالی که اگر این وضعیت وجود نداشته باشد غذا به خوبی آسیاب نشده و هضم غذا و در نتیجه دستگاه گوارش با مشکل مواجه خواهد شد، به همین دلیل درمان ارتودنسی، باعث ایجاد تماس های مناسب و در نتیجه افزایش تاثیر جویدن می شود.

این دندانپزشک متخصص ادامه داد: یکی از دلایل مقاومت افراد برای انجام ارتودنسی، نمایان شدن پلاک های فلزی است درحالی که امروزه شیوه های متنوع و متعددی در این حوزه وجود دارد که از آن جمله می توان به ارتودنسی شفاف و یا نامرئی اشاره کرد که به سختی در لبخند بیمار قابل تشخیص است.

پلاک های استفاده شده در ارتودنسی شفاف شبیه متحرک بوده و مزیت عمده آنها در نامرئی بودن آنها است، به همین دلیل افراد می تواند حتی در مهمانی ها و ملاقات های مهم از این نوع ارتودنسی استفاده کنند

ناصری اضافه کرد: این شیوه درمانی بدون نیاز به براکت و همچنین سیم‌های ارتودنسی انجام می‌ شود و پزشک با توجه به شکل ناهنجاری وعارضه دندان، نوع پلاک‌های شفاف را تهیه می کند.

وی با اشاره به اینکه ارتودنسی شفاف در مقایسه با نمونه های کلاسیک آن تفاوت چندانی ندارد افزود: پلاک های استفاده شده در ارتودنسی شفاف شبیه متحرک بوده و مزیت عمده آنها در نامرئی بودن آنها است، به همین دلیل افراد می تواند حتی در مهمانی ها و ملاقات های مهم از این نوع ارتودنسی استفاده کنند.

محمد علی ناصری گفت: بی تردید یکی از مزیت های ارتودنسی نسبت به سایر شیوه های درمانی، تاثیر گذاری عمیق آن در فرد است به طوری که با ارتودنسی می توان علاوه و مرتب کردن دندان ها، قرار گرفتن مناسب ریشه ها در وضعیت مطلوب تا حدود زیادی می تواند در رفع اختلالات فکی و تغییر چهره ای منجر شود همچنین مرتب بودن دندانها تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس افراد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972629

وب گردی

وب گردی