ساخت کولرهای آبی و اسپیلت های هیبریدی و خورشیدی  توسط یک شرکت دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، از طراحی و ساخت سیستم‌های هیبریدی انرژی تجدید پذیر (بادی، خورشیدی و دیزلی) برای مصارف کوچک و متوسط خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 75 درصد در مصرف آب نسبت به کولرهای آبی مشابه و 25 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

عادل موحدی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، از طراحی و ساخت سیستم‌های هیبریدی انرژی تجدید‌پذیر (بادی، خورشیدی و دیزلی) برای مصارف کوچک و متوسط خبر داد و گفت: این طرح شامل طراحی و ساخت سیستم‌های هیبریدی خاص مورد نیاز مشتری با استفاده از دانش مهندسی معکوس و همچنین محصولاتی است که با استفاده از دانش فنی داخلی و با بهره‌گیری از قطعات داخلی نظیر سیستم انتقال برق وایرلس تا 70 متر، پلتفرم توربین‌های بادی و ساندویچ پانل در ابعاد مختلف طراحی و ساخته خواهد شد.

او تصریح کرد: هدف از اجرای این ایده، ساخت و تولید سیستم‌های هیبریدی خاص با استفاده از دانش مهندسی معکوس و استفاده از قطعات خارجی که در نهایت به انتقال تکنولوژی منجر می شود، بوده است. این طرح با استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی، هزینه‌های برق رسانی را تا حدود زیادی کاهش داده و به کاهش آلودگی‌های محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

موحدی یادآور شد: حدود 4 سال تحقیق در خصوص کولرهای آبی و اسپیلت‌های هیبریدی و خورشیدی نموده که درحال حاضر اقدام به تاسیس کارخانه در منطقه محروم قلعه گنج کرمان است و تا پایان سال 1397 به بهره برداری با 26 محصول فعالیت تولیدی خود را آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است این شرکت عضو انجمن استانداردسازی کولر‌های آبی و کمیته بازنگری برچسب انرژی کولر آبی است. هم اکنون این طرح به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده است.

مدیرعامل شرکت زیبو فن آور پارس،صرفه جویی 75 درصدی در مصرف آب، صرفه جویی 25 درصدی در مصرف انرژی و سیلیکونه کردن هوا یعنی تهویه هوای داخل منزل و آب ورودی کولر و را از جمله مزیت‌های این تجهیزات برشمرد.

او گفت: با توجه به مزایای ذکر شده قیمت این محصول 35 درصد ارزان‌تر از محصولات مشابه موجود در بازار است. قابل ذکر است که بدنه این محصول از جنس پلاستیک ABSاست که مقاوم در برابر گرما و تابش مستقیم خورشید است. همچنین این کارخانه توانایی تولید سالیانه 30 مگاوات پنل خورشیدی HCT نسل جدید با بهره‌وری 22 درصد، تولید کولرهای گازی هیبریدی و خورشیدی، آبگرمکن‌های خورشیدی و چراغ‌های روشنایی خورشیدی را داراست.

مدیرعامل شرکت زیبو فن آور پارس، با تاکید براینکه برای اجرای پروژه حدود 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: این طرح با همکاری دانشگاه‌ و پژوهشگاه نیرو بوده است.

موحدی راه‌اندازی خط تولید پنل‌های خورشیدی را از جمله برنامه‌های آینده عنوان کرد و گفت: این پروژه کلیدی را برای اجرا درخواست کردیم که در صورت توافق با بانک‌ها با وام 8درصد برای مناطق محروم بتوانیم تولید پنل‌های خورشیدی و سلول خورشیدی را وارد کنیم.

او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این طرح به سمت تجاری شدن رسیده است؛ به طوری که طرح تجاری‌سازی آن از آذر ماه سال‌جاری عملیاتی خواهد شد.

موحدی گفت: بیشتر تولید ما در ارگان‌های دولتی و واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنا داریم که تولیدات خود را به کشورهای افغانستان و عراق ارسال کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972658

وب گردی

وب گردی