انضباط اقتصادی و ارتقای کیفی  مهم ترین  اولویت مدارس سما است

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما گفت: مهم‌ترین اولویت مدارس سما در دو سه سال آینده، انضباط اقتصادی و ارتقای کیفی است. کلیه مدارس سما باید به نرم‌افزار مالی مجهز شوند تا رئیس این سازمان بتواند نظاره‌گر همه امور مالی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاضل سنقری صبح امروز در مراسم معارفه دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما در محل این سازمان، اظهار کرد: ورود بنده به این سمت به دستور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای انجام مأموریت‌های محوله بوده است، امیدوارم تجربیاتم برای اینکه بتوانم از عهده این مسئولیت برآیم، کمک‌کننده باشد. سازمان سما با همه حوزه‌های دیگر فرق دارد. اساساً معتقدم که هر مجموعه تعلیم و تربیتی با مجموعه دیگر متفاوت است.

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، یک دانشگاه فراگیر و جامع است که به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می‌شود. این خصیصه دانشگاه آزاد اسلامی هم مزیت دارد و هم آسیب. از همه لایحه‌های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند. این دانشگاه با دانشگاه‌های دولتی نظیر شریف و شهید بهشتی فرق دارد. همه ما می‌دانیم که این گزینه اول مردم نیست. امیدواریم که در آینده تبدیل به انتخاب اول مردم شود.

وی با اشاره به مدارس سما، ادامه داد: مردم به مدارس سما اقبال خوبی دارند و در برخی از شهرها این مدارس جزء مدارس اول است. مجموع مدارس سما ۸۰ هزار دانش‌آموز با حدود ۸ هزار کارمند دارند که می‌تواند جریان جدی در تعلیم و تربیت کشور ایجاد کند.

فاضل سنقری تأکید کرد:‌ این مدارس به پشتوانه‌های فکری و اندیشه‌ای نیاز دارد که امیدواریم شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما بتواند تحولی در این زمینه به‌وجود آورد.

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما برنامه‌های این سازمان را به هفت گام در ۶ سال آینده تقسیم کرد و گفت: در دو سه سال آینده، مهم‌ترین اولویت، انضباط اقتصادی و ارتقای کیفی مدارس سما است. همه مدارس سما باید به نرم‌افزار مالی مجهز شوند تا این‌گونه رئیس این سازمان بتواند نظاره‌گر همه امور مالی باشد.

فاضل سنقری برنامه میان‌مدت چهار تا پنج ساله را، پیوست فرهنگی و تحول فرهنگی در مدارس سما اعلام کرد و گفت: اولویت بعدی در این سازمان، ایجاد واحد R&D برای تجمیع اطلاعات و برنامه‌هاست تا از این طریق مدل منحصربه‌فرد سما از آن استخراج شود.

وی تأکید کرد: باید به کمک دانشکده‌های تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانش‌بنیان شدن سما پیش برویم و تحولی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972664

وب گردی

وب گردی