توقف فعالیت «گوگل کروم» در 32 میلیون دستگاه آندروید

در حدود 32 میلیون دستگاه حامل اندروید دیگر قادر نخواهند بود از مرورگر گوگل کروم مخصوص موبایل استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، «گوگل کروم»، محبوب ترین و پرکاربردترین مرورگر سیستم عامل آندروید است که به طور پیشفرض بر روی دستگاه های مجهز به اندروید، نصب است و اخیرا هم گوگل تغییرات محسوسی را بر روی آن انجام داده است. به نظر می رسد تمرکز گوگل برای تغییرات کروم ادامه دارد اما شاید برخی از این تغییرات برای همه کاربران خوشآیند نباشد.

در گزارشی جدید آمده که در حدود 32 میلیون دستگاه آندرویدی، به زودی سازگاری خود با مرورگر کروم را از دست میدهند و این برنامه دیگر بر روی این تعداد انبوه از دستگاه ها، کار نخواهد کرد.

به گزارش «XDA»، حداقل سطح API مورد نیاز گوگل کروم، از اندروید 4.1 به 4.4 افزایش پیدا کرده است. این بدین معناست که آن دسته از دستگاه های اندرویدی که مجهز به اندروید Jelly Bean هستند، دیگر نمیتوانند از محبوب ترین مرورگر اندرویدی دنیا که بر روی بیش از 1 میلیارد دستگاه نصب شده، استفاده کنند.

بر اساس جدیدترین گزارش توزیع نسخه های مختلف اندروید، اندروید Jelly Bean (نسخه 4.1 تا 4.3) هنوز بر روی 3.2 درصد از دستگاه های اندرویدی سراسر جهان در حال اجرا است. از آنجایی که اندروید در حال حاضر بر روی تقریبا 1 میلیارد دستگاه (گوشی و تبلت) فعال است، تقریبا 32 میلیون دستگاه دستخوش این تغییرات جدید خواهند شد. این که چه زمانی گوگل این اقدام را عملی میکند هنوز مشخص نیست. گوگل اندروید 4.1 لوبیا ژله ای را به طور عمومی در تاریخ 10 جولای 2012 منتشر کرد و اولین نسخه پایدار از مروگر کروم نیز 27 ژوئن 2012 عرضه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972688

وب گردی

وب گردی