ویدئو کنفرانس "کاربرد فناوری فضایی در مدیریت مخاطرات طبیعی" برگزار شد

همزمان با سومین روز هفته جهانی فضا ویدئو کنفرانس "کاربرد فناوری فضایی در مدیریت مخاطرات طبیعی" روز شنبه ۹۷/۷/۱۴ ویژه مدیران کل سازمان مدیریت امداد و نجات تمامی استان های کشور به صورت آنلاین ابرگزار شد.

به گزارش ایسکانیوزجلسه با حضور سعیدی، معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران اغاز شد. اهم موضوعات مطرح شده در این کنفرانس سه ساعته بررسی مخاطرات طبیعی حوادث در سال گذشته تابحال بود. زلزله، فرونشست، آتش سوزی جنگل و تالاب، گرد و غبار، پایش پهنه های آبی، برف، پایش کشند سرخ و خشکسالی، ناوبری در مدیریت بحران، مخابرات ماهواره ای و معرفی استارت آپ های موفق اروپا در زمینه مدیریت مخاطرات طبیعی از اهم موارد مطروحه در این کنفرانس بود.

مدیرکل استان فارس درخواست بررسی فرونشست شهرستان اصطهبان این استان توسط سازمان فضایی ایران را مطرح نمود و همچنین خواستار ارسال اطلاعات مربوط به پایش حریق در سریعترین زمان ممکن به مراکز مدیریت بحران جهت واکنش سریع شد.
همچنین نماینده استان خوزستان سوالاتی در زمینه ارتباط بین بزرگای زلزله و نقشه های خسارت با استفاده از تصاویر ماهواره ای طرح کرد. ایشان همچنین از نیاز این مرکز به تعیین حریم خطر گسل ها با استفاده از تصاویر ماهواره ای خبر دادند.
در پایان از تمامی نمایندگان استانی درخواست شد نیازمندی های خود در زمینه امکان مدیریت مخاطرات طبیعی با استفاده از فناوری فضایی را با سازمان فضایی ایران مطرح نمایند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
رحمتی نژاد، عزتی، حاجی احمدی، داستانی از سازمان مدیریت بحران و اقایان اسمعیلی و تقی زاده و سحر فریدونی از سازمان فضایی ایران در این کنفرانس حضور داشتند.

کد خبر: 972755

وب گردی

وب گردی