«مبانی شیمی هتروسیکل اهمیت در طبیعت و سنتز ترکیبات دارویی» منتشر شد

کتاب «مبانی شیمی هتروسیکل اهمیت در طبیعت و سنتز ترکیبات دارویی» تالیف لوئیس کوئین، جان تایرل با ترجمه داوود چوبفروش خوئی و محمد حاجی توسط سازمان انتشارات واحد دانشگاهی شبستر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «مبانی شیمی هتروسیکل اهمیت در طبیعت و سنتز ترکیبات دارویی» با عنوان اصلی fundamentals of heterocyclic chemistry importance in nature and in the synthesis of pharmaceuticalsبرای نخستین بار تحت عنوان اصول شیمی متروسیکل توسط انتشارات مرندیز در سال 1394 منتشر شده است.

این کتاب حاوی نکات کلیدی شیمی هتروسیکل را با نگاهی عمیق و ساده، مورد بحث قرار داده است به طوری که برای هر کسی با داشتن دانش شیمی آلی عمومی که برای اولین بار با هتروسیکل ها مواجه می شود بسیار مفید خواهد بود.

تقریبا تمام مباحث و سرفصل های لازم برای تدریس شیمی هتروسیکل مقدماتی در این کتاب گنجانده شده است و از این رو می تواند در دوره کارشناسی ارشد شیمی آلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با توجه به تاکید کتاب بر اهمیت و جنبه های کاربردی هتروسیکل ها در ترکیبات دارویی و طبیعی دانشجویان رشته های مرتبط مانند شیمی دارویی بیوشیمی، داروسازی، فیتوشیمی و... بهره زیادی از این کتاب خواهند برد.

شیمی هتروسیکل یکی از وسیع ترین و پرکاربردترین شاخه های شیمی آلی است. اهمیت تاریخی و روزافزون این بخش از شیمی آلی بر کسی پوشیده نیست قسمت اعظم صنایع شیمیایی و دارویی تحت سیطره ترکیبات هتروسیکلی است و در سایر صنایع نیز نقش کلیدی این ترکیبات، غیرقابل انکار است.

این کتاب به طور ماهرانه ای با تکیه بر این جنبه از اهمیت هتروسیکلها، به کلیه مفاهیم اساسی شیمی هتروسیکل پرداخته است و می توان گفت که از این لحاظ بی نظیر است. ویژگی بسیار مهم که این کتاب را از سایر کتب ترجمه شده در زمینه شیمی هتروسیکل متمایز می کند داشتن یک دید کاربردی بخصوص در زمینه شیمی دارویی و ترکیبات طبیعی است.

کتاب«مبانی شیمی هتروسیکل اهمیت در طبیعت و سنتز ترکیبات دارویی» تالیف لوئیس کوئین، جان تایرل با ترجمه داود چوبفروش خوئی و محمد حاجی با عنوان اصلیfundamentals of heterocyclic chemistry importance in nature and in the synthesis of pharmaceuticals در 252 صفحه با قیمت 35 هزار تومان توسط سازمان انتشارات واحد دانشگاهی شبستر منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972777

وب گردی

وب گردی