گام بزرگ دانشگاه لیدز انگلیس

دانشگاه «لیدز» انگلیس در چارچوب یک برنامه جدید با بهبود بخشیدن سطح کیفیت آموزشی، کاهش هزینه ها و ایجاد رشته های جدید دانشگاهی برای توانمندسازی هرچه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های مطالعات علوم انسانی تلاش می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اگر به دنبال تحصیلات تکمیلی در حوزه هنر، علوم انسانی، فرهنگ و یا سیاست و مطالعات بین المللی هستید و یا برای گذراندن برنامه های تخصصی در زمینه تعارضات بین المللی، توسعه و امنیت، سیاست اجتماعی و عمومی و یا تاریخ قرون وسطی برنامه ریزی می کنید، دانشگاه لیدز می تواند مقصد مناسبی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی باشد.

دانشگاه لیدز یکی از دانشگاه های معتبر جهان است، این موسسه پرطرفدار در میان 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی دانشگاه های برتر «QS 2019» قرار دارد.

یکی از ویژگی های برتر دانشگاه لیدز برگزاری دوره های تخصصی بدون نیاز به حضور در دانشگاه است. دانشگاه لیدز از طریق توانمندی های مجازی این مهم را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

استادان این دانشگاه دارای تخصص منحصر به فرد علمی در موضوعات انحصاری و تخصصی هستند و به دانشجویان این فرصت را می دهند تا دورهای ایده آل در زمینه روابط بین الملل، سیاست های اجتماعی، گالری های هنری و مطالعات موزه یا ادبیات و فرهنگ اروپایی داشته باشند.

این دانشگاه در تلاش است از طریق توجه ویژه به مطالعات علوم انسانی، توانمندسازی دانشجویان خود را در این زمینه افزایش دهد. این برنامه از طریق تقویت دوره های مطالعاتی، ایجاد رشته های جدید دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی، افزایش تعداد دانشجویان از سایر کشورها، کاهش هزینه های تحصیلی و بهبود مکان آموزشی محقق می شود.

این دانشگاه دارای یک جامعه قوی دانشجویان بین المللی است. همین موضوع الهام بخش همکاری میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سراسر دانشکده های این دانشکده است. دانشگاه در تلاش است با استفاده از جذب دانشجویان جدید در زمینه های علوم انسانی در مقطع تحصیلات تکمیلی یک فضای چند فرهنگی را برای دانشجویان ایجاد کند. در همین راستا دانشگاه ضمن تقویت برخی از رشته های موجود، چندین رشته جدید دیگر در زمینه علوم انسانی را به مجموعه خود افزوده است.

دانشجویان می توانند در مجموعه گسترده ای از موضوعات و دوره های تخصصی مطالعه کنند از جمله در :

دانشکده هنر، علوم انسانی و فرهنگ

این دانشکده شامل سه رشته می شود و بخش بزرگی از دانشجویان خود را نیز از سایر کشورهای جهان جذب می کند.

کارشناسی ارشد «گالری هنر و مطالعات موزه شناسی»، که هدف آن ارائه دوره های جامع تحصیلی برای دانشجویان در زمینه مدیریت گالری ها و موزه شناسی است.

کارشناسی ارشد در «تاریخ قرون وسطی» که بخشی از متون این دوره به زبان لاتین ارائه می شود.

کارشناسی ارشد «ادبیات انگلیسی» نیز یکی از رشته های تخصصی و بنیادی این دانشگاه است

دانشکده سیاست و مطالعات بین الملل

این دانشکده به عنوان برگ برنده دانشگاه لیدز در عرصه علوم انسانی شناخته می شود. در این دانشگاه سه رشته مختلف تدریس می شود.

کارشناسی ارشد «روابط بین الملل» که در آن برای دانشجویان زمینه مناسبی برای فراگیری نظریه ها، رویکردها و بحث ها فراهم می شود.

کارشناسی ارشد «روابط بین الملل و سیاست در خاورمیانه»: این رشته یک برنامه متمایز برای تجزیه و تحلیل عمیق این منطقه حیاتی را ارائه می دهد که توسط یک تیم علمی متخصص ارائه می شود. این رشته به یکی از مهم‌ترین و راهبردی ترین برنامه های دانشگاه لیدز در زمینه جذب دانشجو و بهبود جایگاه خود در عرصه علوم انسانی تبدیل شده است. دانشگاه لیدز در تلاش است در سال های آینده به یکی از قطب های اصلی مطالعات خاورمیانه در سطح دانشگاه های برتر جهان تبدیل شود و با جذب هر چه بیشتر دانشجو از این منطقه برای عملی و عینی سازی این رشته برای دانشجویان تلاش می کند.

کارشناسی ارشد «منازعات بین المللی، توسعه و امنیت»: این رشته یک برنامه بین رشته ای است که بر جنگ، راهکارهای دولتمداری و سیاست تاکید دارد.

استقبال دانشجویان

دانشجویان با اجرای برنامه های جدید توانمندسازی دانشگاه لیدز از این سیاست جدید استقبال کرده اند و آن را گامی مهم برای تقویت پایه های علمی، انسان شناختی و نظری خود قلمداد می کنند.

یکی از دانشجویان روابط بین الملل و سیاست خاورمیانه در این باره گفت: «کیفیت بالای کلاس ها، تقویت گفت وگوها و سمینارها، برقراری ارتباطات با دانشجویان چه در سطح دانشگاه و چه در سطح بین المللی باعث تقویت این رشته در دانشگاه لیدز و اقبال دانشجویان سایر کشورها به این رشته شده است.»

بهبود محل تحصیل و اسکان دانشجویان

در راستای تقویت جایگاه دانشگاه لیدز در عرصه علوم انسانی، این دانشگاه ضمن بهبود محل تحصیل دانشجویان و افزایش کیفیت محیط دانشگاهی برنامه ویژه ای نیز برای ارتقای سطح کیفیت محل اسکان دانشجویان اجرا کرده است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام «کالی میلر» که از آمریکا به شهر لیدز در منطقه «یورک شایر» آمده است، اعلام کرد: فضای جدید دانشگاه و بهبود محل اسکان، انگیزه کلیه دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته های حوزه علوم انسانی را برای مطالعه، تحقیق و پژوهش را افزایش داده است.

وی همچنین اعلام کرد: دانشگاه با ایجاد یک فضای چند فرهنگی برای دانشجویان نقش بسیاری مثبتی در پیشبرد توانمندی های آنان داشته است. دانشجویان حوزه بین الملل و هنر به طور خودکار با رابطه با دانشجویانی که از سایر کشورها به این محیط دانشگاهی آمده اند، از فرهنگ، سیاست، منازعات و موضوعات مختلف در کشورهای دیگری مطلع می شوند و این نیز سطح دانش و فهم دانشجو را در این زمینه بیش از پیش افزایش می دهد.

افزایش کمی و کیفی سطح پژوهش ها و کاهش شهریه

بخش دیگری از برنامه دانشگاه لیدز برای پیشبرد اهداف خود در زمینه توانمندسازی دانشجویان حوزه انسانی افزایش کمی و کیفی سطح پژوهش است. بر اساس برنامه جدید دانشگاه، تعداد پژوهش های دانشجویی با کیفیت و سطح عالی بیش از پیش افزایش می یابد. به رغم افزایش تعداد پژوهش های دانشجویی و بهبود کیفیت تحصیل، این دانشگاه هزینه های دانشجویی خود را افزایش نداده و حتی در برخی از زمینه ها با کاهش شهریه، جذابیت این دانشگاه را برای دانشجویان و محققان بیش از پیش افزایش داده است.

کد خبر: 972780

وب گردی

وب گردی