اختراع نانوکاتالیزور توسط دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج موفق به اختراع نانوکاتالیزور شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرج، علی کاظمی تبریزی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی با همکاری دکتر سید وحید اتقیاء و دکتر سمیه سروی موفق به اختراع نانوکاتالیزوری برای جایگزینی فسفریک اسید در واکنش های آلی شد.

کاظمی تبریزی هدف از این اختراع را سنتز و معرفی یک نانوکاتالیزور جدید به عنوان جایگزینی مناسب و موثر برای فسفریک اسید و استفاده از آن در فرایندهای شیمیایی عنوان کرد و گفت: استفاده از کاتالیزورها در علم شیمی امری ناگزیر و ضروری است که در این راستا کاتالیزورهای اسیدی نقشی عمده و کلیدی بر عهده دارند.

وی مشکل اصلی در این زمینه را دشواری به کارگیری اسیدهای شناخته شده معدنی همچون فسفریک اسید، سولفوریک اسید و کلریدریک اسید و سختی جداسازی محصولات و بهره اندک محصولات مورد نظر برشمرد و افزود: به دلیل همین دشواری است که استفاده از اسیدهای جامد به عنوان کاتالیزورهای جانشین مورد توجه قرار گرفته است.

کاظمی تبریزی یکی از نکات کلیدی اخترا ع خود را ساخت کاتالیزگر و شناسایی آن به کمک دستگاه های ,IR , TGA , XRD , DRS و SEM عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972794

وب گردی

وب گردی