چگونگی  رقابت بین حافظان کل در مسابقات سراسری قرآن

در رقابت بین حافظان کل قرآن کریم در مسابقات سراسری قرآن، شرکت کنندگان علاوه بر پاسخگویی به سوالات داوران در سالن اصلی مسابقات، در قالب مرحله حفظ استقامتی پاسخگوی داوران در محل اقامت خود نیز هستند.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم؛ مسابقات سراسری قرآن از سه‌شنبه دهم مهرماه در استان مرکزی آغاز شد؛ دو روز پایانی این مسابقات در بخش برادران، شاهد رقابت در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق هستیم.
اما نکته قابل توجه در رقابت رشته حفظ کل این است که رقابت شرکت کنندگان در سالن مسابقات به پایان نمی‌رسد و هر یک از آنها علاوه بر ارائه محفوظات خود باید مرحله حفظ استقامتی را نیز پشت سر بگذارند.
نحوه رقابت در بخش حفظ کل قرآن کریم به این صورت است که هرکدام از شرکت کنندگان ابتدا به دو سوال دو صفحه‌ای (آیات متشابه) در مدت ۲۰ دقیقه در سالن اصلی مسابقات پاسخ ‌دهند و مرحله حفظ استقامتی آزمون حافظان کل نیز به‌صورت دو سوال سه صفحه‌ای به مدت ۳۵ دقیقه در محل اقامت آنها انجام برگزار خواهد شد.
حافظانی که پیش از ظهر امروز (یکشنبه 15 مهر ماه) در سالن اصلی مسابقات پاسخگوی سوالات بودند، بعد از ظهر دیروز در مرحله استقامتی شرکت کردند و حافظانی که دیروز صبح پاسخگوی سوالات داوران در سالن اصلی مسابقات بودند، امروز بعداز ظهر در مرحله حفظ استقامتی حفظ کل قرآن کریم شرکت می‌کنند.
گفتنی است داوران مرحله حفظ استقامتی امیر آقایی، حجت‌الاسلام محمدصادق نصراللهی و مهدی عباسی هستند.


انتهای پیام/

کد خبر: 972804

وب گردی

وب گردی