واکنش حزب عدالت توسعه به ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی

سخنگوی حزب عدالت و توسعه با اشاره به ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول تاکید کرد که کسی در ترکیه نمی تواند دست به اقداماتی مانند ربودن انسان‌ها بزند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در رابطه با مفقود شدن روزنامه‌نگار سعودی‌الاصل واشنگتن‌ پست با بیان این که وضعیت و سرنوشت «جمال خاشقجی» و عاملان ناپدید شدن وی مشخص خواهند شد، تاکید کرد: «جمهوری ترکیه، کشور مسئولیت‌پذیری است. کسی در ترکیه نمی تواند دست به اقداماتی مانند ربودن انسان ها بزند. دادستانی در حال انجام تحقیقات در این زمینه است».

چلیک با اشاره به این که عدم اظهار نظر در این خصوص به معنای حساس نبودن دولت ترکیه نیست، افزود: ما در این موضوع حساس هستیم. کسی نمی‌تواند امنیت جانی شهروندان و اتباع بیگانه را در ترکیه مورد تهدید قرار دهد. نیروهای امنیتی از لحظه انتشار اخبار مربوط به این اتفاق، در حال انجام تحقیقات هستند. ما تا زمانی که تحقیقات به سرانجام نرسد کسی را متهم نمی‌کنیم اما اظهارات اولیه در این خصوص منتشر شده که بر اساس آنها این فرد پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی ناپدید شده است. کنسولگری عربستان اعلام کرده که وی از محل این کنسولگری خارج شده است. واحدهای امنیتی ما در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند. با ورود دادستانی به این موضوع تحقیقات با جزییات بیشتری ادامه خواهد یافت.

گفتنی است مقامات امنیتی ترکیه پیشتر گفته‌اند که خاشقجی در ساعت 13 روز دوم اکتبر وارد سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول شده و از آن زمان به بعد خبری از وی در دست نیست.

انجمن «خانه رسانه‌های عرب در ترکیه» نیز در این رابطه اعلام کرده که جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد دولت عربستان سعودی پس از ورود به سرکنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است.

صبح دیروز نیز خبرهایی در رابطه با کشف جسد این روزنامه نگار در استانبول منتشر شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 972820

وب گردی

وب گردی