شرایط آزمون کارشناسی ارشد سال 97 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ می‌توانند در رشته‌های امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با هم رقابت کنند.

تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی در صورتی که مشمول آئین‌نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاون آموزشی وزارت متبوع باشند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (۱۳۹۸) فارغ‌التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن ماه همان سال (۱۳۹۸) خواهد بود.

پذیرفته‌شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۷ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

داوطلبان در تمامی رشته‌های امتحانی یک دفترچه سؤال و یک پاسخنامه دریافت خواهند کرد.

در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)، طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)، معماری (کد ۱۳۵۲)، نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)، هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)، هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)، هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)، طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)، طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴) از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل کرده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) درج خواهد شد.

هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌شود) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972826

وب گردی

وب گردی