موتور سیکلت‌ها ۴برابر سمند یورو ۲ آلودگی تولید می‌کنند

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: موتور سیکلت‌ها ۴برابر خودروی سمند یورو ۲آلودگی تولید می‌کنند این در حالی است که موتورسیکلت‌ها آزادانه تردد می‌کنند .

به گزارش ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورای شهر تهران بعد از استماع سخنان فرمانده نیروی انتظامی تهران در شورا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت : باید بگویم زمانی که پلیس با شهرداری همکاری می کند، فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری اثر بخش خواهد بود

وی ادامه داد: در بحث آلودگی هوا که اولین مسئله شهروندان تهرانی است، شهرداری اقداماتی انجام داده است که اگر با فعالیت‌های پلیس هماهنگ نشود، این سیستم یک حلقه مفقوده خواهد داشت.

رییس کمیسیون سلامت ومحیط زیست شوری اسلامی شهر تهران افزود: موتور سیکلت‌ها ۴برابر خودروی سمند یورو ۲آلودگی تولید می‌کنند این در حالی است که در شهر تهران موتورسیکلت‌ها آزادانه تردد می‌کنند و مکانیزمی برای کنترل آن‌ها وجود ندارد

زهراصدراعظم نوری گفت: موتورسیکلت‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند و اغلب اقدامات بزهکارانه به وسیله آن‌ها انجام می‌شود.

وی با طرح این پرسش که اقدامات پلیس در این زمینه ساماندهی موتورسیکلت ها چیست؟ گفت: خودروهای سنگین دیزلی و فرسوده با دوز بالای آلودگی در سطح شهر تهران شب ها رفت و آمد می‌کنند و بررسی میزان آلودگی هوا این موضوع را تایید می‌کند، نیروی انتظامی در حوزه نظارت بر خودروهای سنگین آلاینده چه اقدامی انجام داده است؟

رییس کمیسیون سلامت ومحیط زیست شوری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث دستفروشان و بساط‌ گستران، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری انجام دهد گفت: در عین حال عدم جلوگیری از این موضوع بازتاب منفی خواهد داشت بنابراین ضرورت دارد پلیس همکاری لازم را معمول نماید.

وی ادامه داد: برای بررسی طرح LEZ و مسایل مرتبط باآن با توجه به ضیق وقت از فرمانده محترم نیروی انتظامی و فرماندهی راهنمایی و رانندگی دعوت می نماید با حضور در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی حمل و نقل نیز به موتور سواران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: موتورسواران علاوه بر اینکه نظم و انضباط شهر را بر هم می زنند موجب آلودگی های صوتی در شهر نیز می شوند که می توان بر اساس تاثیری که بر پیاده مداری دارند با آنها برخورد شود.

وی همچنین به ۴۴۲ هزار پرونده تشکیل شده در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این تعداد پرونده نشان از گسست اجتماعی دارد و باید پایش جدی در خصوص آن صورت گیرد.

حجت نظری رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران هم پس از استماع گزارش فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به تعاملات خوب میان شهرداری و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: خیابان ورزش نمونه خوبی از عملکرد این تعامل است و می توان با ادامه این تعامل زمینه اقداماتی همچون پخش زنده مسابقات از تلویزیون های شهری و حضور خانواده ها در کنار هم برای تماشای مسابقات را ایجاد کرد که نتیجه آن افزایش نشاط اجتماعی و ارتقا سطح اعتماد عمومی است.

وی همچنین از انتظارات ثمن ها و انجمن های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی گفت و اظهار داشت: شاید خواسته این ثمن ها به مدیریت شهری مربوط نباشد اما نیروی انتظامی می تواند در این حوزه به این انجمن ها کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972838

وب گردی

وب گردی