شماره جدید فصلنامه 15 خرداد منتشر شد

شماره 56 فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد به همت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تدوین و پس از انتشار، روانه بازار شد.

به گزارش ایسکانیوز، شماره 56 فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد به همت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تدوین و پس از انتشار، روانه بازار شد.

این شماره که هم چون گذشته به تحولات تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام(ره) می‌پردازد، در برگیرنده مقالات، گزارش‌ها و نقدهایی در این عرصه است.

از جمله مطالب مندرج در این شماره نقد کتاب «الف لام خمینی» اثر هدایت‌الله بهبودی است که به قلم حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی تحت عنوان «الف لام؛ خدمت یا خیانت به نگارش درآمده و قسمت اول آن حاوی نکات مهمی از تاریخ نهضت امام (ره) و رد نسبت های ناروایی است که به ایشان داده شده است. روحانی قصد دارد این نقد را در شماره های آتی، با ذکر مطالب مهمی از این اثر ادامه دهد.

«انقلاب واژگان» اثر سهراب مقدمی شهیدانی، «حکومت ولایت فقیه» اثر ابوالقاسم کریمی و عبدالحسین مسلمی، مقالات دیگری از این شماره هستند.

در بخش فلسطین علیرضا سلطانشاهی در یادداشت فصل به مرور و تحلیل تحولات این حوزه ظرف چند ماه اخیر می‌پردازد و در ادامه، کتاب صهیونیستی «ایران من» اثر آیزیک یوم ‌توبیان را به نقد می‌کشد.

یادداشت «شبح جنگ، بازی مذاکره و عکس العمل ترسوها» به نقد گفتمان رایج مذاکره در میان واداده های به ظاهر انقلابی می‌پردازد.

در این شماره هم چنین مصاحبه‌ای با یعقوب توکلی و مطلبی در مورد میرزا صادق آل آقا مجتهد تبریزی و جنبش اجتماعی مشروطه درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972861

وب گردی

وب گردی