برگزاری مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی

مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی صبح امروز (دوشنبه) با حضور مسئولان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم روز جهانی ورزش دانشگاهی صبح امروز (دوشنبه) به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر کمال جوانمرد، مدیرکل ورزش و تربیت‌‌ بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، مهندس سید مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی، دکتر محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، دکتر محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام‌نور حضور داشتند و دقایقی به سخنرانی پرداختند.

در بخشی از مراسم پیام اولگ ماتیتسین، رئیس روسیه‌ای فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی برای حضار قرائت شد. در این پیام که به صورت تصویری پخش شد، ماتیتسین گفت: «دوستان عزیز 20 سپتامبر، دانشجویان جهان روز ورزش دانشگاهی را جشن می گیرند. روز ورزش دانشگاهی فرصت مناسبی برای یادآوری ارزش‌ها و معنای درست ورزش است. ورزش قدرات زیادی در اتحاد و آموزش دارد. آموزش جهانی دانشگاهی برای ما بسیار اهمیت دارد. ورزش در موفقیت‌های نهایی زندگی ما تأثیر دارد و ارزش‌ها و جنبه‌های زندگی را آموزش می‌دهد. ورزش به ما یاد می‌دهد چگونه بر ضعف‌هایمان پیروز شویم و چگونه با تیم کار کنیم و به موافقان و مخالفان خود احترام بگذاریم و طبق قوانین بازی کنیم.»

در ادامه این پیام آمده بود: «ورزش باعث پیشرفت ما می‌شود و با تلاش و صیانت نفس، هریک می‌توانیم نقص‌ها را به شکل بهتر برطرف کنیم. فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی و یونسکو طبق توافقی که 3 سال پیش امضا شد تصمیم به برگزاری جشن روز ورزش دانشگاهی گرفتند. به همین منظور تصمیم داریم ورزشکاران را به مشارکت در ورزش چه در محیط‌های ورزشی و چه غیر ورزشی تشویق نماییم. جهان امروز با وجود حجم عظیم تکنولوژی‌های سرگرم کننده باعث فراموشی لذت ورزش می‌شود. پیدا کردن دوستان جدید و اوقات خوبی با آنها گذراندن از ملزومات امروز می‌باشد. همچنین تمرین و ورزش مداوم در بهبود زندگی کمک می‌کند و بهترین راه پیشرفت و ارتقاء شخصیت شماست و اساس موفقیت‌های طولانی و زیاد در زندگی به وسیله ورزش بنا می‌شود. از پیوستن شما در برگزاری جشن روز ورزش دانشگاهی سپاسگزارم.»

20 سپتامبر روز جهانی ورزش دانشگاهی است اما به دلیل ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مراسم مربوطه با چند روز تأخیر (8 اکتبر) برگزار شد.

همچنین در بخش دیگری از مراسم چهار باستانی کار با همراهی مرشدشان به اجرای برنامه پرداختند. در پایان نیز از محبوبه سنچولی، عضو تیم ملی کبدی بانوان که دانشجوی دانشگاه پیام نور است و در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به مدال طلای تیمی دست یافت، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972900

وب گردی

وب گردی